Photo Imagine

Vid sidan av vägen

Posted in Foto, Natur, Photography by photoimagine on juni 8, 2011

I förra veckan passerade jag Örebro.

Den normale kör E 20 – den stora breda vägen – om man ska mot Stockholm eller Göteborg, men jag kör gärna bitvis på mindre och krokigare vägar vid sidan om för att njuta lite mer av det grönskande landskapet.

Stannar till gör jag när andan faller på för att också hålla kameran igång.

_

_

_

Upptäcker skylten Naturreservat på en väg som jag tidigare inte kört på och svänger därför in i riktning mot det som heter Rynningevikens naturreservat som ligger vid sjön Hjälmaren i Närke.

Skylten naturreservat för en kameratrogen är vad en McDonaldsskylt är för en svulten hamburgerälskare. Skillnaden är att de flesta vet vad en Big Mac smakar, men ett naturreservat är en ny upplevelse varje gång – särskilt om man inte tidigare varit där. En annan skillnad är att man inte blir mätt efter en fotorunda. Man kanske till och med går ned något kilo, i stället för upp…

Nedan några bilder från Rynningeviken

_

_

_

_

Om jag inte minns helt fel så blev det en McFeast utanför Eskilstuna…

_

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Miklos said, on juni 9, 2011 at 12:35

    Att göra små avstickare är ofta värt för man upptäcker så mycket nytt och vackert. Vi brukar också hålla oss till mindre vägar om vi inte har bråttom någonstans. Det såg väldigt vackert ut vid Rynningeviken och en McFeast sitter aldrig fel😉

  2. Jenny Mo said, on juni 13, 2011 at 15:50

    Vi kör också många mindre vägar om vi kan och hinner. Rätt som det är dyker det upp skyltar för naturreservat, eller ”målningar” på träd/staketstolpar, då är det bara att masa sig ur bilen med kameran i hand och se vad man kan hitta.🙂 Härliga bilder på sländorna.

  3. Barbro Weismann said, on juni 13, 2011 at 20:29

    Du tar så fina bilder. Nu lägger jag en länk igen i min blogg till din sida. Jag blirså inspirerad av dina bilder och köpte en Nikon tack vare att jag blev inspirerad av dina bilder, men man måste ha blicken för att ta en bild och finna rätt motiv. Det är inte så lätt..


Kommentera

