Photo Imagine

Hello everyone!

Posted in Foto, Nobel, Photography by photoimagine on december 11, 2010

Med den hälsningsfrasen inledde årets nobelpristagare i fysik – Andre Geim – sitt tal på Nobelfesten och redan där tappade ett flertal av de prominenta gästerna både hakan och masken. Världen håller på att bli en idiokrati där politisk korrekthet styr, menade Geim.

Att han dessutom tågade fram till podiet lite avspänt med vänster hand medvetet i byxfickan signalerade tydligt vad han ville ha sagt.

Se videon >>

Att vår egen PK-Fredde Reinfeldt visade magen till bords var allt annat än korrekt enligt Nobels vett- och etikettkommitté, men till skillnad från Andre Geim så var det kanske inte medvetet – det kan man aldrig veta.

Någon gång borde väl ändå en och annan tillhörande sammanslutningen av det elitistiska etablissemanget våga visa sitt rätta ansikte eller annan del av kroppshyddan – till exempel det organ som pumpar runt blodet – som kanske rent av ligger nedkylt innanför eller bakom de bländvita frackskjortorna med de styva kragarna och dess förstärkta skjortbröst i PK-format.

Det var nog det han menade och ville ha sagt den Noble fysikern.

Noteras kan att följande text [If you want an example, look no further than the research founded by the European Commission] utelämnades av både SVT:s översättare och i den officiella utskriften. [Hello everyone] likaså.

På ett så Politiskt Inkorrekt sätt får inte ens en Nobelpristagare uttrycka sig i Sverige.

Hello everyone!

DN SvD

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Znogge said, on december 11, 2010 at 16:55

    Ärligt talat så tycker jag att det kan bli lite mera avslappnat även om visa magen kanske inte är nödvändigt. Men värre saker kan hända!

    Trevlig lördagskväll

  2. Kersti said, on december 11, 2010 at 22:50

    Som svar på din kommentar hos mig sa min pappa alltid att ögat söker det perfekta men vill inte ha det. Så kanske är det bara bra att jag inte tagit den där bilden, kanske är det inte ens önskvärt och antagligen existerar den perfekta bilden inte. Antagligen är det så eftersom skönheten finns i ögat hos den som tittar och det är du som har tolkningsföreträde så vad vet jag, några bra bilder har jag tagit och fler kommer säkert. Det spännande är att hela tiden lära mer en resa som jag är glad att jag hoppade på.

  3. Antonia said, on december 24, 2010 at 16:44

    Och vem gömmer sig i isen? Fint men någon läskig bild!
    Eller bara jag som ser den något grymme mannen på bilden?


Kommentera

