Photo Imagine

Tvillingtornen

Posted in Bilder, Foto, Islam, Photography by photoimagine on september 11, 2010

kollapsade på nedre Manhattan / 11 september 2001

Från Empire State Building varifrån jag tog bilderna 2004, kanske man i stället kommer att se spirorna bredvid moskén och ett islamistiskt center nära Ground Zero resa sig mot skyn med horisonten som bakgrund.

Ground Zero är fortfarande efter nio år – ett öppet sår.

Man häller inte saltsyra i öppna sår…

Det gör ont

Respekt!

~~~~~~

Har islam och islamiseringen påverkat mig positivt och kan jag se att det har tillfört något gott till samhället i övrigt?

Svaret är nej på den frågan / 11 september 2010

_

_

_

_

Illustrationer / Imagine

DN SvD DN SvD

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. 11 september – tidig morgon… « IMAGINE said, on september 11, 2010 at 8:29

    […] Nytt inlägg 11/9 2010 […]

  2. Antonia said, on september 12, 2010 at 18:12

    Jag såg en dokumentär. En resa genom muslimska länder. Gick väl för ett halvt år sen. Det var skrämmande tankar ifrån muslimer. Folk blev intervjuad på tåg. Sen vet man förstås inte hur många intervjuer gjordes det innan den rätta vinken infann sig.
    Samtidigt finns det muslimer som är muslimer på samma sätt som jag är katolik. Utan tro. Utan onda avsikter. Utan att vilja frälsa världen till det egna tron. Utan bara vill leva och överleva.
    Tyvärr kommer aldrig den dag då ljuset saknar sin skugga. För då har vi ingen sol längre och det vill väl ingen av oss heller🙂
    Jag skulle säkerligen inte göra nåt om någon går hårt ut mot katoliker, inte ens om det handlar om kristendomen. Jag böjer mig inte inför tron. Men säkert skulle tänka annorlunda om jag hade en.
    Och nu avslutar jag tanken innan jag trasslar in mig alltför mycket i trosfrågor.

  3. photoimagine said, on september 12, 2010 at 19:11

    Antonia,

    det här med tro är ju personligt och ingen kan eller behöver ifrågasätta enskilda människors trosuppfattning på vad det än må vara.
    När jag uttalar mig och vänder mig mot islam, så är det mot den islamistiska politiska ideologin som inte förespråkar västvärldens demokratiska värderingar.

    Vi får hoppas att solen också går upp i morgon!🙂


Kommentera

