Photo Imagine

Meet me in Stockholm

Posted in Bilder, Foto, Photography, Stockholm, Svartvitt by photoimagine on september 2, 2010

 _

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_


_

_

Meet me in Stockholm

_

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Antonia said, on september 5, 2010 at 16:51

    Svart/vita bilder är så suggestiva. Avskalad och rakt på.
    Jag får en känsla att de är mindre verkliga.

    (Jag undrar om brukar du fråga människorna innan du tar bild på dem? Eller du bara skjuter av? Eller använder du tele?
    Jag skulle gärna fota mer på folk, men jag vågar inte.😦
    Har du nån tips?)

  2. photoimagine said, on september 5, 2010 at 20:02

    Använder för det mesta tele, vilket innebär att jag sällan söker ögonkontakt eller frågar. Är inte så förtjust när personer måste ställa upp sig för att jag ska ta en bild, men man måste välja situation så det inte blir kränkande eller till skada för dom man fotar som inte är medvetna om kameran.

    Tvärtom är det med fåglar eller djur då jag alltid försöker få ögonkontakt eftersom dom inte förställer sig eller kammar till sig för att vara med på bild.

    Som du ser tar jag ibland bilder bakifrån eller från sidan och det är en bra träning om du känner dig osäker.

    Fota på och använd fantasin – det är mitt tips!
    Gärna svartvitt!


Kommentera

