Photo Imagine

Den här bilden

Posted in Bilder, Foto, Photography by photoimagine on augusti 15, 2010

på den märkliga molnformationen som jag tog i slutet av maj i år har jag visat en gång tidigare på bloggen utan att själv kommentera den. Den föder vissa associationer – i alla fall hos mig – och tittar man lite extra så kan man skönja någon slags figur som ligger inbäddad på rygg nedtill i molnet. En förvuxen baby eller liknande.

”Vilket monster som har bäddat in sig i molnvirvlet…”, kommenterade Divage bilden förra gången och jag är beredd att hålla med om den iakttagelsen.

Med bilden i åtanke har jag senare Googlat på atombomb, kanske inte det roligaste att söka info om, men enligt Wikipedia så kallades den första bomben som släpptes över Hiroshima i augusti 1945 för Little Boy och den andra över Nagasaki för Fat Man…

Ett slumrande monster

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Antonia said, on augusti 16, 2010 at 10:34

    Det är de associationer jag också fick och några till. förutom bebin som puffar på en rökring kan jag även se ett embrio i bebin. En haj i den mörka månen och varför inte en båt som brukar ha flygplan ombord. Sån där militärbåt. Kan inte namnet på.
    Så nog känns molnen väldigt domedags hemsk.

  2. Znogge said, on augusti 16, 2010 at 11:38

    En mycket intressant bild! Skrämmande men ändå vacker. I den kan man se mycket…

  3. Jenny said, on augusti 17, 2010 at 17:09

    Jag tänkte nog lite mer i fantasifulla banor när jag ser denna.🙂

  4. Miklos said, on augusti 23, 2010 at 22:55

    Min första tanke var nog tyvärr a-bomb men tittar jag lite nogrannare så ser det lite ut som att det ligger ett spädbarn på rygg i basen av molnet.


Kommentera

