Photo Imagine

Dick Haas

Posted in Bilder, Dick Haas, Foto, Livet, Photography by photoimagine on juli 23, 2010

har avlidit efter en tids sjukdom. Under ett och ett halvt år fick jag flera gånger varje vecka till min mail nyhetsbrev från Israel och rapportering om Mellanösternkonflikten. Den före detta DN-korren i Jerusalem – hans sakliga och objektiva rapportering med kommentarer ökade mitt intresse ytterligare för den komplicerade fredsprocessen mellan Israel och Palestina.

Den 15 juli fick jag det sista mailet med endast Hej, följt av mitt förnamn.

Här kan du läsa några minnesord av de närstående och här kan du läsa vad Dick skriver om en upplevelse i samband med operationen förra året.

Tack!



3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jenny said, on juli 23, 2010 at 21:08

    Jag är för ung. Jag har ingen aning om vem han är. Eller var. Iof sedan tillhör jag dem som inte vill ha några nyhetsbrev alls, någonstans ifrån. Hur som helst är det alltid tråkigt när en person man beundrat, respekterat eller till och med tyckt om försvinner från jordelivet.

  2. Znogge said, on juli 24, 2010 at 11:31

    Ytterligare en person som drabbades av denna sjukdom. Sorg..

  3. Lena said, on juli 26, 2010 at 9:05

    Starkt att berätta så öppet om sina andliga upplevelser.
    De flesta människor upplever någon gång i sitt liv liknades saker men väljer att behålla händelsen hemlig. Detta lärde jag mig då jag läste religionskunskap på grundkursnivå. Alltså finns det forskning kring sådant.


Kommentera

