Photo Imagine

Midsommaraftonspunktering

Posted in Bilder, Foto, Midsommar, Photography by photoimagine on juni 26, 2010

När jag har stigit ur bilen – mitt i Dalaröidyllen – vänder jag mig om och ser att höger bak är tomt – på luft. Inte gick luften ur mig om ni trodde det. Fram med domkraften, på med reserven och allt är fixat och klart!

Nu var inte denna incident orsaken till det stora pådraget, utan en fyraårig flicka som saknades. Man befarade att hon hade trillat ned i vattnet från bryggan, men efter intensivt sökande återfanns den lilla tjejen på land och kanske kunde de närstående fortsätta fira midsommar om nu inte luften helt tog slut…

Allt kan punkteras på ett ögonblick

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. 3pa2 said, on juni 26, 2010 at 15:42

    Snyggt att du valde svart-vitt, blir mer dramatik i bilden.

  2. Kia said, on juni 26, 2010 at 20:39

    Tur att det finns rådiga herrar, när både luft och barn tappas bort.
    – Ock stor tur och lycka för föräldrar och barn att återfinna varandra.

    Det blir lite nästgårds, då jag känner igen fler personer på fotona.

    Läste du reportaget i NP från Sorunda, om Storspovarnas problem med deras häckningsplatser och att de inte har lyckats få några nya fågelbarn sedan -90 talet?

  3. Lena said, on juni 26, 2010 at 21:52

    Vilken dramatik!

    Häftigt att fixa en punka så där LÄTT SOM EN PLÄTT!

    Vilken mardröm med ett försvunnet barn.
    Jag kan lätt föreställa mig föräldrarnas vånda och ångest.

  4. Lena said, on juni 26, 2010 at 22:09

    Mera:🙂

    EN OLYCKA KOMMER SÄLLAN ENSAM.
    (Troubles never come singly.)

    BÄTTRE EN FÅGEL I HANDEN ÄN TIO I SKOGEN.

    LÄTT SOM EN PLÄTT.
    (It´s a piece of a cake.)

  5. Jenny said, on juni 27, 2010 at 0:05

    Nej vad trist med punka. Alltid orolig för det när jag är ute och far själv för jag brukar sällan lyckas få av bultarna på däcket, om jag nu behöver byta.😛 Önskar ibland man kunde ha eldragaren i bilen istället för garaget.😉
    Vilken tur att flickan kom tillrätta, det är nog med tragedier sådana här storhelger (eftersom folk kör trötta, onyktra och/eller stressade).

  6. Miklos said, on juni 27, 2010 at 23:40

    Trist med punkteringen men tur att du hade verktyg och ett ordentligt reservhjul🙂 Skönt att lilla flickan kom till rätta, precis som Jenny säger så är det nog med tragedier vid midsommar med alla trafikolyckor m.m

  7. madonnan said, on juli 3, 2010 at 17:45

    Tur flickan kom till rätta!

    Här är det nytt, dramatisk sida, fint.

    Ha en trevlig fortsatt sommar, Imagine🙂

  8. Barbro Weismann said, on juli 8, 2010 at 23:00

    Vad bra att de hittade den försvunna flickan.
    Jag har letat efter bävrar bland dina bilder.
    NU LÄSTE JAG ATT

  9. Barbro Weismann said, on juli 8, 2010 at 23:07

    Oj min katt tryckte på skicka som sitter bredvid mig vid tangentbordet. Det finns bävrar i Ramsjön där vi bor läste jag på en blogg idag som sett dem. Var vid Ramsjön och såg spår av bävrar som nyligen fällt en stor Asp. Nu kommer jag att spana i gryningen. Du brukar ju ha tur att se på det ena och andra. Det här ju egentligen inget med ditt blogginlägg att göra. Ville bara tipsa dig.


Kommentera

