Photo Imagine

Sista dagen i maj

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Photography by photoimagine on maj 31, 2010

Lägger upp ett urval av bilder tagna den gångna månaden som ni inte tidigare har sett på bloggen.

Många fototillfällen blev det i maj – och bilder förstås, på allt möjligt – nästan övervägande från skog och mark där jag tillbringat mestadels av tiden vad gäller fotografering.

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena said, on juni 1, 2010 at 11:50

    Det var mycket att smälta!
    Förstår att din månad maj har varit rik på naturupplevelser, vackra sådana också.
    Bild ELVA är min favorit med den böjda skrattmåsen.
    Bild 12 undrar jag…vilken fågel?
    Maskarna i minnen har jag jättesvårt för, tom ormarna klarar jag bättre.

    Din fågelbok kommer bli fantastisk!

    Lena

  2. Kia said, on juni 1, 2010 at 12:41

    Ja det var verkligen ett mycket väl tilltaget galleri av vackra foton.

    Mycket svårt att välja något förutom fågelbilderna då.

    Men den med räven i förgrunden och skogen bakom, och den svenska beteshagen med kossor och kalvar uti är det något extra med.
    Det är sådant jag kommer ihåg från min barndom.

    Sedan ett stort plus för mina små raringar ,Gullvivor och en Humlan.

    Ett STORT TACK för all den skönhet du förmedlat denna vår Imagine. / Kia

  3. Jenny said, on juni 1, 2010 at 16:05

    Kalasbilder, så många fina foton! Älskar räv och hjort-bilderna allra mest.🙂

  4. Miklos said, on juni 1, 2010 at 16:31

    Fantastiska bilder du har tagit, kul att du delar med dig av dem! Jag är väldigt förtjust i rävbilderna samt hjortbilderna och kopen!! Ja korpen är fantastisk!

  5. photoimagine said, on juni 1, 2010 at 16:36

    Lena, bilden på rovfågeln är tagen på väldigt långt håll, men jag tror att det är en kärrhök eller liknande.
    Fågelboken ja, inom detta sekel som sagt!🙂

  6. madonnan said, on juni 1, 2010 at 18:29

    Verkligen många och mäktiga bilder! Snyggt!

  7. photoimagine said, on juni 1, 2010 at 23:49

    Till Kia, Jenny, Miklos o Madonnan vill jag säga tack för kommentarerna!

  8. Antonia said, on juni 3, 2010 at 18:18

    Vilken fin kavalkad. Gillade särskilt kossa mamma och hennes kossekalv.


Kommentera

