Photo Imagine

Törnskata

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Näktergalen, Photography, Vår by photoimagine on maj 18, 2010

En fågel jag inte tidigare sett, men idag så…

Näktergalen kände nog igen mig från i lördags – idag kom den fram och hälsade, men bara för en kort stund och i pausen från ett oförtrutet visslande, knäppande och smackande, passade jag på att ta ytterligare några bilder på Sångaren.

Om jag var otydlig i texten så var det fågeln som visslade, knäppte och smackade, men ska sanningen fram försökte jag härma de där lätena och det måste ha låtit hemskt i en Näktergals öron, men kom fram gjorde den – ja, det gjorde den faktiskt…

Törnskatan sa inte ett ljud så det var lite svårare att härma den, men å andra sidan behövdes inga lockrop – den satt ju redan där och lät sig villigt fotograferas.

Har tidigare varnat känsliga tittare för ormbilder – så småningom kommer bilder på maskar.

Men dom är mycket mindre och välsmakande för fåglar.

_

_

_

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kia said, on maj 18, 2010 at 8:43

    Vackra foton som vanligt, men roligt att få så dem så verklighetstrogna.
    Näktergalen har jag aldrig lyckats se så tydligt som denna gång, bara hört dem. Det TACKAR jag för.
    Fast det är kanske du som sitter i någon buske och sjunger, man vet ju aldrig.

    Angående maskarna så har jag dem här i masssor, Koltrastarna dra upp dem ur marken och äter bara hälften av dem.
    Du vet hur man är uppfostrad till att inte kasta mat, utan att äta upp det man har tagit åt sig.Jag tror inte att koltrastarna har hört talas om det. / Kia

  2. Jenny said, on maj 18, 2010 at 11:11

    De är stolliga, de där små fåglarna. Ibland går det bra att komma nära, ibland flyr de på mils avstånd😉 Finfina foton!

  3. Lena said, on maj 18, 2010 at 20:02

    Detta är absolut dräggelobsar!

    När kommer din fågelbok ut, förresten?

    Titel? Fåglar i Tyresta ed?

    Jag ska köpa den!

  4. photoimagine said, on maj 18, 2010 at 22:22

    – Jodå Kia, visst sitter jag i buskarna och sjunger, men ingen vet att det är jag – som tur är!

    – Det är inte alltid som de små gör som man vill, Jenny!

    – Dräggelobsar!!🙂 Det kommer mera Lena, och boken kommer nog ut under detta sekel och du ska få den gratis och signerad som tack för fågelinfo som du bidragit med!

  5. Miklos said, on maj 18, 2010 at 23:14

    Vacker fågel törnskatan! Härliga bilder Imagine🙂 Ser ut att bli en hel del bra bilder till en kommande fågelbok?

  6. Lena said, on maj 19, 2010 at 22:05

    Så bra att du har tänkt på en bok själv!
    Två av Rapphönorna skriver en bok som heter ”Att börja skåda fågel”.
    Den kommer ut i höst. S eRrapphönans startsida.
    Den boken ska jag köpa.
    Det finns folk i Stockholm som är otroligt fågelkunniga, Gigi Sahlstrand tex som är en av ff.

    LYCKA TILL med boken!

    Jag ser fram emot den!

  7. photoimagine said, on maj 19, 2010 at 22:44

    Märk väl att jag sa att den nog kommer under detta sekel…!


Kommentera

