Photo Imagine

Hackspetten

Posted in Ågesta, Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Orm by photoimagine on maj 4, 2010

ser man då och då.

Som idag till exempel.

Tycker att färgerna matchar bra med den silverfärgade huggormen nedan…

Dessutom en helsvart piggelin från idag som helst ville prassla under löven.

Inte så utåtriktad, om man säger så.

Ett tillägg: Träffade en annan Canonman och efter att vi spanat på den svarta ormen gick vi iväg en bit över en bevuxen gräsåker och precis när jag skulle sätta ned foten låg en orm ihopslingrad som jag hade trampat på om jag inte kollat mot marken. (Kom ihåg ett tidigare inlägg om att vara vaksam och se var man sätter foten). Vi tvärstannade och min kompis ser att det ligger ytterligare en orm alldeles vid sidan om.

Det är mycke nu…

_

_

_

_

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jenny said, on maj 4, 2010 at 18:39

    Klart med passar ihop, även om ormen nog hellre mumsade på den fina hackspetten så matchar färgerna ja. Jag föredrar nog den fina fågeln förstås…🙂

  2. Kersti said, on maj 4, 2010 at 19:18

    Jag gillar hackspettar mer än huggormar. Men inte när de sitter och trummar på vårt sommarhärbre klockan fyra på morgonen. Då undrar jag om inte huggormen är att föredra.

  3. Lena said, on maj 4, 2010 at 21:24

    Jag håller med Kerstin om hellre hackspett än huggorm.
    Kan förstå ormtjusare, visst är den silvriga tjusig, men jag är mer skraj än tjusad av ormen.

  4. madonnan said, on maj 6, 2010 at 7:05

    Ojoj, en sån tur att det gick bra därute i skogen…!
    Ibland känns det extra tryggt att bo mitt i storstan🙂

  5. Miklos said, on maj 9, 2010 at 23:56

    Ja nu gäller det att se sig för vart man sätter fötterna, tycka vara ett orm år i år. Rekomenderar kängor med högt skaft eller gummistövlar!

  6. Kerstin Kullander said, on maj 15, 2010 at 10:21

    Fantastiska bilder🙂


Kommentera

