Photo Imagine

En svala

Posted in Ågesta, Bilder, Fåglar, Foto, Natur by photoimagine on maj 4, 2010

gör ingen sommar

Den här bilden tillägnas er besökare på bloggen som under några veckor ställts öga mot öga inför de där mindre kramgoa krälande och slingrande…

Svalorna välkomnar vi desto mer

Hoppas de blir många

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kia said, on maj 4, 2010 at 23:22

    En svala gör ingen sommar, men nog är den vacker där den glider fram.
    Askmolnet undviker den noga, jag önskar jag kunde göra detsamma, mina luftvägar gillar det inte.
    Det blir nästan en lite dramatisk bild utav det, som du så skickligt avbildat.

    Jag är ledsen men jag hoppade ormen och hackspetten, dina förstorade monsterbilder skrämmer mig.

  2. Lena said, on maj 5, 2010 at 12:47

    Just det, ett bra uttryck!
    One swallow makes not a summer.🙂
    Så kan man nog inte säga…i alla fall inte make.
    Någon som vet?

    (En kollega till mig upptäckte igår massor av kopparormar i sitt hus i en vägg. Hon var inte glad…
    Ormår?)
    Lena

  3. photoimagine said, on maj 5, 2010 at 13:09

    Kia!

    Askmolnet eller åtminstone det mörka molnet som blir åskmolnet så småningom.
    Regntunga skyar.
    Det blir inga ormar på ett tag kan jag lugna dig med!

  4. Lena said, on maj 5, 2010 at 13:19

    Tack! Jag fick snabbt svar!🙂

  5. Lena said, on maj 5, 2010 at 20:38

    One swallow does not make a summer.

  6. Kia said, on maj 5, 2010 at 21:21

    Jag TACKAR allra ödmjukast, för det lugnande beskedet angående dessa krälande monster.

    Min värsta mardröm vore om jag såg golvbrunnen i badrummet resa sig; och upp kryper ormet.

    Regntunga skyar, var det Anna-Lena Löfgren eller?
    Kommer ej ihåg texten längre, men det skulle onekligen rensa luften och göra det lättare att andas om det kunde regna lite.

  7. photoimagine said, on maj 5, 2010 at 21:31

    Kia!
    Golvbrunnen ligger där den ligger, så var lugn!
    Alie Babs tror jag det var.


Kommentera

