Photo Imagine

Ormvarning!

Posted in Ågesta, Bilder, Fåglar, Foto, Livet, Natur, Orm, Tankar by photoimagine on april 26, 2010

Men först en liten fågel som jag aldrig tidigare sett – en sävsparv. Som en gråsparv förutom att huvudet är helt svart.

Nästa bild är en liten blåmes som jag också såg idag. En rolig prick!

Förra veckan lade jag ut bilder på svart huggorm – om ni kommer ihåg… Är inte överdrivet förtjust i ormar och någon ormtjusare är jag inte, men det är väldigt spännande att ta bilder på dom. Bilderna från idag är på en snok och en huggorm.

Senast jag såg en orm var väl för en sisådär tjugofem år sedan och nu har jag sett tre ormar inom loppet av en vecka vad det nu kan betyda. Har man stött på en orm ute i naturen så blir man lite extra försiktig – det går inte an att bara stirra upp i det blå – man måste också ha lite koll på var man sätter fötterna eftersom ormar kan vara svåra att upptäcka, om dom nu inte hunnit ringla iväg.

Så, var vaksam – se vart du går!

Alltid

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anonym said, on april 27, 2010 at 6:58

    Grattis till sävsparven!
    Blåmesen är verkligen gullig!
    Ormarna tjusiga, men jag får skrämselhicka.
    Är det ormår i år?
    Ha en bra dag!
    Lena

  2. Kia said, on april 27, 2010 at 8:41

    Sävsparv har jag aldrig sett ngn förut, så det var roligt att få se
    och blåmesen bygger på sitt bo i mitt fågelhus, som han övertagit från en Talgoxe.
    De är granna foton!

    Det var ju bra att du varnade först, men jag är ju nyfiken.
    Ock det var väldigt vackra bilder!
    – Men så kom det då, du bara måste va? Man kan få skrämselhicka för mindre.

  3. Kia said, on april 27, 2010 at 8:46

    Jag undrar lite över mitt nya bomärke.
    jag kan läsa in bokstaven C och få till bokstaven K, men jag kan också läsa in en uppnosighet och brun fyrkanthet.
    – Ock varför brun överhuvudtaget, är jag stadd i förmultning eftersom musiken redan är bestämd? Ha ha … Ha en bra dag / Kia

  4. Jenny said, on april 27, 2010 at 16:57

    Iiih! Nu får det vara slut med ormäckleri här, törs ju inte besöka bloggen med risk för chock ju!😉 Fåglarna var dock hur fina som helst, önskar jag hade möjlighet att springa runt under solglimtsminuterna (för här är det mest mulet!) och fota fåglar och sötigheter jag med. Enda som fastnade här idag var de äckliga skalbaggar som flyttat in på balkongen. De dokumenterades för att klura ut vad för medel som bör användas…😛

  5. photoimagine said, on april 27, 2010 at 19:31

    Det var väl trevligt att fota skalbaggar. Du använde väl macro?🙂

  6. Kersti said, on april 28, 2010 at 21:06

    Jag visste inte ens att det finns sävsparvar, men nu vet jag. Huggormar har vi tyvärr gott om på torpet. Stenigt är det där och då trivs de. Vi har stövlarna på och så stampar och klampar vi när vi går nerför backen till sjön då brukar de ringla iväg.

  7. Jenny said, on april 29, 2010 at 0:12

    Svar: Visst gjorde jag det, men inte var det trevliga baggar inte. Ohyrebaggar gör sig icke besvär på vår balkong. I skogen finns det stora fina baggar, de fotar jag hellre.🙂

  8. Miklos said, on april 29, 2010 at 14:53

    Vilka kanonbilder imagine! Gillar speciellt bilden på ormen som sticker ut tungan, det var riktigt bra timat med avtryckarfingret😀


Kommentera

