Photo Imagine

Fiskgjusen

Posted in Ågesta, Bilder, Fåglar, Fiskgjuse, Foto, Natur by photoimagine on april 12, 2010

är en mäktig fågel som uteslutande livnär sig på fisk.

Idag var jag första gången för i år ute vid ett område som heter Ågesta, ligger i Huddinge kommun och där cirklar de två Fiskgjusarna runt, stannar i luften och flaxar med vingarna. Förmodar att de ser en fisk just då.

Tyvärr har jag har aldrig sett när Fiskgjusen dyker mot vattenytan och med klorna fångar fisken och kan därför heller inte visa någon bild på det.

I alla fall inte den här gången…

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena said, on april 12, 2010 at 23:23

    Fantastiska bilder.
    Din kamera fångar verkligen fåglarna suveränt.
    Jag har också nyligen sett en ryttlande fiskgjuse, vid Tullingesjön.

  2. photoimagine said, on april 13, 2010 at 12:18

    Ryttlande!

    Just det, det är så det heter.
    Inget mera flaxande!

    Tack, Lena!

  3. Munin said, on april 13, 2010 at 15:29

    Vilka fantastiska bilder! Sista bilden är ju något jag lätt skulle kunna hänga på väggen🙂

  4. Kia said, on april 13, 2010 at 19:03

    Så majestetiskt mäktiga fåglar och så vackert fångade på bild.Underbart!

  5. Jenny said, on april 14, 2010 at 23:35

    Wow, vilka bilder!! Alla tre är hur fina som helst, men den första, eller sista, skulle jag kunna tänka mig å ha inramad på väggen… Vilken blick du fångat!!🙂

  6. Antonia said, on april 18, 2010 at 8:50

    Lär mig mycket här på din sida. Hade nog trott – om jag hade sett en- att den var en örn med annorlunda färg.
    Jag är ju urdålig på fåglar.
    Fantastiska bilder.


Kommentera

