Photo Imagine

Påskdagens fotoskörd

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur by photoimagine on april 4, 2010

Tranorna

Vråken med sitt byte

Sädesärlan

En ensam räv som jag trodde var en katt

En inte så ensam katt som jag trodde var en räv

Tills jag kom närmare

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on april 5, 2010 at 7:41

    Vad mycket du upptäcker på dina vandringar!’Och till på köpet får du både motion och frisk luft – perfekt!

    Jättefina bilder, Imagine. Som vanligt.

    Ha en härlig dag!

  2. Lena Johansson said, on april 5, 2010 at 8:49

    FANTASTISKT!
    Tranorna gör mig avundsjuk! Jag vill se tranor men måste nog åka längre än till kommungränserna i Botkyrka.

  3. Jenny said, on april 5, 2010 at 11:40

    Så fina bilder… ! Rävar är så vackra om man får se dem nära. Och tranor. Och rovfåglar… och katter älskar jag ju förstås, kattägare som jag är😉 Fast jag håller mig borta från de med yvig svans😉

  4. Kia said, on april 5, 2010 at 14:57

    Underbara bilder från vår natur…
    Tranor finns att se vid en liten sjö som som naturligt nog heter, Transjön i Sorunda.
    Jag blir så oerhört glad av dina naturfotografier, jag har skogen inpå knutarna och där kan man sannerligen ladda batterierna. Tack så mycket!

  5. Anonym said, on april 5, 2010 at 17:06

    TACK för tipset Kia! Finns det tranor där nu

  6. Kia said, on april 5, 2010 at 17:26

    Jag är inte bilburen tyvärr så jag vet inte om de har kommit ännu.
    Man tar sig till Grindsjön och åker förbi infarten till badplatsen, tvär kurva ,brant nedförsbacke. Det bär sedan svagt uppåt, då uppförslutet är slut och du följer vägen så titta direkt till vänster över ett gärde.Där ser du en sjöglimt och där brukar de stå.
    Man måste gå en bit för att komma nära, dock ej så långt. / Kia

  7. Munin said, on april 6, 2010 at 9:41

    Otroligt fina bilder imagine! Tycker rävar är så otroligt fina, tranorna också, rovfågelbilden ska vi inte tala om där man ser bytet i klorna på fågeln🙂 Kissemissen är självklart söt, men det är klart man är kattägare så det ligger varmt om hjärtat😉


Kommentera

