Photo Imagine

Bilder och associationer

Posted in Oppositionen, Politik by photoimagine on mars 16, 2010

I den här bilden som jag tog nyligen skulle man kunna se tre riksdagspartier som hänger där på den röda linan tätt tillsammans. Vid första intrycket slår det mig att dom lutar sig mot varandra och njuter av vårsolen mot den faluröda husväggen, men man ska inte låta sig luras av bilder.

Vid närmare beskådande kan jag, och kanske du också, nästan kunna höra dem vara i full färd med att viska till varandra hur de bäst ska kunna nypa tag i dig och din röst – i ett enda syfte – att ta makten i september.

Över dig och över mig.

Även om jag inte är intresserad av några klädnypor i plast som styr och ställer över det här landet, så är ovanstående ändå mitt bidrag och förslag till ny logga för de rödgröna på vänsterflanken.

Bara en association…

SvD SvD

DN DN

Expr Expr

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. skrivzugen said, on mars 16, 2010 at 12:43

    Vad ska man säga…
    Du är genial! / Kia


Kommentera

