Photo Imagine

Dagsfärska fågelbilder

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur by photoimagine on mars 14, 2010

Hade idag nöjet att beskåda och ta ett antal bilder på – vad jag tror är – ett Korsnäbbspar som sitter ganska högt uppe i ett träd.

Helt plötsligt flyger dom rakt emot och förbi mig, så nära att jag både kan känna och höra vingslagen – utan att överdriva.

Paret gör en snabb sväng, kommer tillbaka och sätter sig på en snöhög, alldeles bredvid mig där jag står med kameran.

När fåglar kommer och slår sig ned så nära vet jag av erfarenhet att tiden man har för att hinna med några bilder, om ens någon, är väldigt knapp.

Dessutom spelade dom ett spratt och gick bakom snöhögen så att jag fick smyga mig fram för att inte skrämma iväg dom och gå miste om fototillfället.

Lite överrumplad hann jag i alla fall med att ta de tre översta bilderna under några korta sekunder, innan dom flög tillbaka till trädet dom kom ifrån.

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on mars 14, 2010 at 22:52

    Makalöst snygga fåglar!
    Han och hon, javisst! 🙂
    Grattis!

  2. Jenny said, on mars 15, 2010 at 14:18

    Vad kul! Vi hittade också korsnäbbar igår! 😀 Första gången faktiskt (maken lär väl slänga upp någon bild vad det lider i veckan) Kalasfina bilder har du tagit! 🙂

  3. Munin said, on mars 15, 2010 at 21:21

    Fantastiskt vilka bilder imagine! Mina är inte i närheten av så skarpa, fast mitt 400mm f5.6 tele kan väl inte ens jämföras med ditt tele du har bild på i inlgget innan 😉

  4. Mats said, on mars 15, 2010 at 21:21

    Härliga bilder på härliga fåglar!!!

    /Mats

  5. skrivzugen said, on mars 16, 2010 at 12:39

    Jisses vilka vackra, skarpa bilder du har tagit! Jag har åldern inne så jag matar dessa varelser dagligen och det är verkligen en glädje med dem…
    Det är bara att Tacka och bocka för dig och ditt arbete! / Kia

  6. Maria said, on mars 16, 2010 at 20:08

    Otroligt fina bilder på dessa fåglar som jag aldrig har sett!
    Det är väl hannen som är den färggrannaste av dem antar jag…
    /Maria


Kommentera

