Photo Imagine

Att länka

Posted in Livet, Politik by photoimagine on mars 4, 2010

till olika artiklar i media och som är relevant för det egna blogginlägget är en möjlighet som erbjuds för den som så vill. Idag kan man läsa den tragiska nyheten om skådespelaren Emil Forselius.(SvD)

En av bloggarna som länkat till den aktuella artikeln hade rubriken ”Sverigedemokratisk humor”. Hur detta kunde sammankopplas med artikeln om Emil Forselius hade jag lite svårt att förstå.

Skrev därför följande kommentar på bloggen: ”Kan du förklara på vilket sätt ditt blogginlägg har med artikeln om skådespelaren Emil Forselius att göra? Att ditt omdöme sviktar har väl inte undgått någon, men i det här fallet förväntar jag mig att du bemöter även den här kommentaren”, varpå jag anger vilken artikel i SvD jag menar.

Kommentaren raderades och någon förklaring fick jag inte. Vad jag kan förstå så länkar den här blogginnehavaren urskillningslöst till allt och alla för att få besökare på bloggen. Kosta vad det kosta vill.

I det här fallet blev det tydligt och osmakligt – därav min reaktion. Gjordes det av misstag så kunde det vara på sin plats att medge det, men eftersom kommentaren raderades så utgår jag från att detta var medvetet.

Den aktuella bloggaren är alltså anti-SD!

Kanske inte den mest finslipade touchen av seriositet, men ändå!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on mars 4, 2010 at 14:18

    Vad bra att du reagerade och skrev en kommentar.
    Själv länkar jag ofta, men det ska ju ha med det att göra…förstås🙄

    Ha de bra, Imagine!
    Har du sett din fina bild i mitt inlägg, förresten?🙂 Tack igen!

  2. Jenny said, on mars 8, 2010 at 18:21

    Själv länkar jag nog så lite som möjligt, skriver ofta inte ens in min egen länk när jag kommenterar, det känns överflödigt oftast. Ska man länka ska man ha något att säga om saken, någon inpass som har med saken att göra, annars kan det va.


Kommentera

