Photo Imagine

Vaknade

Posted in Chile, Jordskalv by photoimagine on februari 27, 2010

gjorde jag av dånet och det var ganska befriande eftersom jag var mitt uppe i en omskakande dröm.

Klarvaken kollar jag på klockan som är nästan kvart i åtta.

Slår på datorn och möts av nyheten om ett kraftigt jordskalv i Chile. Enligt uppgift inträffade skalvet klockan o3.35 lokal tid.

Klockan 07.35 svensk tid…

SvD

DN

Har inte för vana att berätta om drömmar.

Nu gjorde jag det.

Bilden har ingenting med den aktuella drömmen att göra, men det är ett foto av en målning jag gjorde 1996.

Lite drömsk var jag väl även vid den tiden.


5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on februari 27, 2010 at 12:46

    Kan du måla så?!!! Nu blir jag riktigt imponerad! Och se, det tar tid att lära känna människor :roll :

    Dånet…drömde du det, Imagine? Så förundrande…vad konstigt!

    Nu fick jag något att tänka, fundera på, medan jag ger mig ut att köpa lördagsgodis åt liten dam🙂

    Ha det bra!

  2. Lena Johansson said, on februari 27, 2010 at 16:27

    Jag är också imponerad!
    En mycket vacker tavla!
    Har du flera tavlor att visa oss?
    Från Lena
    (som har skottat snö tre och en halv timma – en billig sportlovssport🙂 och jag har redan träningsvärk…)

  3. Maria said, on februari 28, 2010 at 13:19

    Hej!
    Tack för namnsdagshälsningen!

    Vilken fin tavla du målat och vilka underbara bilder du tar! Gillar dina sidensvansar mycket! Det är fina fåglar, som jag till min stora förtjusning också lyckats få på bild denna vinter.
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

  4. […] mig. « visst bryr man sig Det finns inget jag hatar mer mars 2, 2010 än att drömma sant. Och inget jag älskar mer […]

  5. Kerstin Kullander said, on mars 5, 2010 at 16:17

    Säger bara en sak som täcker både tavlan och drömmen..WOW..


Kommentera

