Photo Imagine

Sidensvans

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Sidensvans by photoimagine on februari 9, 2010

__

__

__

__

__

__

__

__

__

__

Det sägs att Sidensvansen dagligen äter mera av bär än sin egen kroppsvikt. Bären skulle då jäsa i magen och framkalla ett visst onyktert beteende där bland buskarna och på grenarna.

Detta märkte jag ingenting av idag, men om jag tänker efter var dom ganska närgångna – om det nu är ett tecken också hos Sidensvansarna att dom fått lite för mycket…

Inte för att dom direkt svansade efter, men dom visade i alla fall ingen rädsla för min närvaro.

En tjusig fågel!

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on februari 9, 2010 at 22:57

    Tack för underbara sidensvansar!
    Jag har inte lyckats se en enda sidensvans i år så det är en fin tröst med de du delar med dig av!
    JAG GILLAR FÅGLAR MED TOFS PÅ HUVET, DE ÄR SÅ TUFFA!

    ( Angående fåglar, ge dig tid att titta på länken nedan – det finns musikaliska fåglar!)

    http://www.roligaklipp.se/diggande-kakadua,2635.html

  2. Znogge said, on februari 10, 2010 at 21:18

    Vilka underbara bilder! Imponerande för fåglar är inte lätta att fånga vackert men du har lyckats.

  3. Munin said, on februari 12, 2010 at 21:18

    Otroligt vackra bilder Imagine på en otroligt vacker liten fågel, kan inte dra mig till minnes att någonsin ha fotat sidensvans, tror ärligt talat jag inte sett någon heller här i området där jag bor.

  4. Kerstin Kullander said, on februari 14, 2010 at 23:50

    Du är så otroligt duktig med kameran, är inte första och troligen inte sista gången jag blir djupt imponerad av dina bilder!
    De här fåglarna är lite av en favorit hos mig, så otroligt vackra. =)


Kommentera

