Photo Imagine

Vem som nu är skyldig…

Posted in Bilder, Foto, Gatufoto, Tankar by photoimagine on februari 6, 2010

__

Cykeltjuven fick tydligen inte med sig hela bytet. Så var min första tanke, men det finns säkert andra förklaringar till det låsta framhjulet…

Ägaren kanske har tappat bort nyckeln och lämnat hjulet kvar – till exempel. Nej, det är för långsökt…

Hur som helst – en bild kan få hjärncellerna att röra på sig.

Eller föröka sig till och med.

Inser att jag behöver ta fler bilder.

Bara en tanke.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. karlstad igår said, on februari 6, 2010 at 16:34

    Det där är även ett mysterium i min värld. Jag har aldrig sett någon människa släpa på en framhjuls befriad cykel, men om jag fått en krona för varje fastlåst framhjul ja sett så vore jag rikare än Bill Gates 🙂

  2. madonnan said, on februari 6, 2010 at 17:19

    Du behöver ta många fler bilder…!

    Stackars cykelhjul, alldeles självt där ute i snön :/

  3. Paz said, on februari 6, 2010 at 17:23

    Nice photo capture. This weekend, we were supposed to get a lot of snow but I am happy that we did not get it.

    Paz

  4. Antonia said, on februari 7, 2010 at 10:29

    Det är så fint i sin enkelhet, så att det gör nästan ont. Det är harmoni som en tjuv har skapat. Tänk så många som tänker nu på tjuven. Hur man bygger upp en bild hur han eller hon ser ut. Jag gissar i alla fall på en man. Filmen cykeltjuven dyker också upp i huvudet.

  5. Kerstin Kullander said, on februari 14, 2010 at 23:32

    Tror faktiskt det är en tjuv……visst väcker detta framhjul tankar…..


Kommentera

