Photo Imagine

Katarina kyrka

Posted in Bilder, Foto, Sommar, Stockholm, Vinter by photoimagine on februari 5, 2010

__

__

__

ser man från Skeppsholmen som jag gjorde i tisdags – ungefär vid samma tidpunkt som ismannen dök upp i förra inlägget. Kyrkan ligger på Söders höjder och varma sommardagar har jag promenerat sakta genom kyrkogården eller bara suttit på en bänk som på bilderna ovan.

Ingen av dem är jag, kanske jag skulle tillägga.

När man vandrar genom kyrkogården passerar man både Anna Lindhs och Cornelis Vreeswijks grav.

2008 var jag inne i kyrkan – som bröllopsfotograf…

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Munin said, on februari 5, 2010 at 8:30

    En riktigt fin bild över Katarina kyrka med sin omgivning. Suget efter sommar är stor när jag ser bilderna på människor som sitter och vilar sig på bänkarna och njuter av värmen. Ha det gott!

    /M

  2. Kerstin Kullander said, on februari 6, 2010 at 0:46

    Får mig att längta till sommaren🙂

  3. Lena Johansson said, on februari 6, 2010 at 8:40

    Fina sommarbilder, under all snö ligger marken kvar…


Kommentera

