Photo Imagine

Snön ligger kvar

Posted in Bilder, Foto, Natur, Tomten, Tyrestaskogen, Vinter by photoimagine on januari 22, 2010

_

__

_

och i skogen idag stötte jag på en liten tomtenisse som bara stod där rakt upp och ned.

När jag kom hem och skulle lägga upp bilderna på bloggen såg jag även tomtefar med det vita skägget uppe i vänstra hörnet på nedersta bilden…

Va bra tänkte jag, då var ju nissen inte ensam och övergiven i den stora skogen – och varför skulle han vara det, förresten?

Dom finns ju…

I alla fall på vintern – så länge snön ligger kvar.


12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on januari 22, 2010 at 17:09

    Vad fint och rofyllt där ute i skogen. Men var 17 är Tomtefar??🙄

  2. Paz said, on januari 22, 2010 at 19:10

    You have a lot of snow! 😉 I like the red against the white background.

    Paz

  3. Lena Johansson said, on januari 22, 2010 at 20:49

    Jag ser inte heller pappan!
    Men gullig son!

  4. Znogge said, on januari 22, 2010 at 20:50

    Jag såg honom på studs. Han ser pösig ut precis som en tomte ska vara!

  5. Antonia said, on januari 23, 2010 at 15:53

    Ju men han står ju där till vänster mellan den andra och tredje pålen. Lite i småprofil, bakom lite små grenar.
    Fantastiskt.

  6. Lena Johansson said, on januari 23, 2010 at 22:41

    Nu ser jag honom! Hi, hi!

  7. Sam Zodiac said, on januari 24, 2010 at 1:08

    Znogge och jag, som är illusionsproffsen i sammanhanget, såg förstås omedelbart tomtefar alldeles till vänster om den tredje gärdsgårdsstören, hehe…

  8. Lena Johansson said, on januari 24, 2010 at 9:56

    Tack för att ni hjälpte oss!🙂

  9. Camilla said, on januari 24, 2010 at 20:12

    Jag TROR jag ser honom..!🙂

  10. Kersti said, on januari 24, 2010 at 22:06

    Snöigt värre, de får pulsa tomtarna om de inte har skidor förstås.

  11. Kerstin Kullander said, on januari 25, 2010 at 1:00

    Där finns han!! Otroligt hihi!! Härliga bilder som alltid.

  12. Barbro Weismann said, on februari 5, 2010 at 11:20

    Jag fick titta en stund på bilden innan jag såg tomtefar.


Kommentera

