Photo Imagine

Vid Häringe slott

Posted in Bilder, Foto, Häringe slott, Natur, Vinter by photoimagine on januari 14, 2010

___

___

___

___

var jag igår – fåglarna i förra inlägget och ovanstående bilder är just därifrån. Dimman låg tät när jag kom, men efter någon timma bröt solen nästan igenom och det blev ännu en kall vinterdag ute i det fria. Rådjuret var det sista jag såg vid slottet när det började skymma och jag var på väg till bilen, så det var bara att ta en bild och säga, hej då!

Häringe är inte helt okänt för mig eftersom jag inte bor så långt därifrån – min äldsta son har jobbat där som kock och dessutom har jag varit där på jobbkonferenser.

Här finns ett annat inlägg av någon för mig okänd. (TV-serien ”Det okända” har också en koppling till slottet)

Blir nog ett besök med kameran till slottet snart igen – men kanske inte på dagtid…


3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Camilla said, on januari 14, 2010 at 23:54

    Vad fint det är vid Häringe, jag har faktiskt aldrig varit där men skulle gärna vilja. Mycket fina bilder, ser väldigt spännande ut, slottet har ju sin historia…intressant!
    Men pappa.., måste du åka dit när det är mörkt..? :/

  2. photoimagine said, on januari 15, 2010 at 0:20

    Då far vi dit, Camilla!
    När det är ljust…🙂

  3. gotlandsonen said, on januari 30, 2010 at 22:28

    Jag gjorde min praktik i köket på Häringe,
    å de händer mycket märkliga saker där.
    Ensam nere i vinkällaren är ingen
    höjdare kan ja säga.


Kommentera

