Photo Imagine

Dagens fåglar

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Vinter by photoimagine on januari 13, 2010

______

____

____


5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Antonia said, on januari 14, 2010 at 11:28

    Fina bilder, fina fåglar.
    Det ända fåglar jag kan se när jag är ute är pilfinkar – tror jag att dem heter- och dem är gråa. Vart ska man gå för att se lite fägring?

  2. Jenny said, on januari 14, 2010 at 14:41

    Härligt fångat! Den lilla hackspetten på slutet blev min favorit här.🙂

  3. pruddelutt said, on januari 14, 2010 at 14:50

    Fantastiska vinterbilder!

  4. Lena Johansson said, on januari 14, 2010 at 23:07

    Överraskning!
    Gulsparvar som håller tyst på vintern och räknar till sju när det är sommar. Jättefina!
    Gråsparv – grå på huve´t! (Pilfinken har ju en kindfläck och är brun på huve´t)
    Större hackspett.
    TACK! Härliga vinterfåglar! Väl fångade!

  5. photoimagine said, on januari 14, 2010 at 23:46

    Antonia, fåglarna finns bl a vid Häringe slott, söder om Stockholm, men du kan säkert se en och annan också i stan.

    Jenny, den lilla hackspetten hackade och hackade. När jag kom tillbaka efter några timmar satt den fortfarande och hackade och hackade. På samma ställe. Alvedon eller…?

    Pruddelutt, tack så mycket för det!

    Lena, det var inte så svårt för dig, men ibland kan jag fortfarande förväxla Finksparven…Bra med expertis! Tack!


Kommentera

