Photo Imagine

Välkommen

Posted in 2010 by photoimagine on januari 1, 2010

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on januari 1, 2010 at 10:45

    Det var ett tjusigt välkomnande!
    KUNGSÖRN!!!

  2. photoimagine said, on januari 1, 2010 at 11:13

    Jag som trodde det var en Ormvråk.
    Med teleobjektiv på ganska långt avstånd och svårt att bedöma storleken.
    Är du säker?

  3. Znogge said, on januari 1, 2010 at 13:27

    Det var inte illa!
    Tack!

  4. madonnan said, on januari 1, 2010 at 14:53

    Tack!

    Jag tycker att den nya headern är jättefin! Hela bloggen känns uppfräschad och pigg. Passar ju bra i det nya året.

    God Fortsättning, Imagine!

  5. photoimagine said, on januari 1, 2010 at 19:21

    Nej, det var det inte, Znogge!

    Det tackar jag för, Madonnan!

    God fortsättning till er!

  6. Lena Johansson said, on januari 1, 2010 at 19:27

    Jag tyckte allt stämde med Fågelguiden s. 77, men om man jämför med ormvråk s. 91 och räknar ”fingrarna” så är det alltid 6 st på kungsörn och 5 på ormvråk, då skulle detta vara en ormvråk. Möjligen ska kungsörn ha kraftfullare stjärtband?
    Kungsörnen är ju mycket större, men det är svårt att avgöra på långt håll… som du säger.
    Jag hittade information om att kungsörnar nästan alltid flyger i par, var det en ensam så sannolikt en ormvråk.
    Jag är inte säker, ännu mer osäker nu, hade faktiskt en biolog bredvid mig som sa kungsörn (de kan också ha fel) men det är inte lätt med fåglar, allra minst rovfåglar, tacka vet jag havsörn som har ett V på stjärten längst ut…

    TACK för lite ”braintraining” denna dag som är decenniets första!

  7. Anonym said, on januari 3, 2010 at 14:31

    Hej Imagine!
    Det var otroligt bra välkommande.
    God fortsättning och lycka till, Imagine.


Kommentera

