Photo Imagine

DEN ÄR BATTERIDRIVEN!

Posted in Foto, Livet, Natur, Tankar by photoimagine on september 13, 2009

_

IMG_5352x

_

Långt ut på en åker såg jag något som pockade på min uppmärksamhet – min obotliga nyfikenhet på till synes oförklarliga ting gjorde att jag stannade bilen, klev ur och försökte förstå vad som roterade runt och rörde på sig där ute där rådjuren vanligtvis har sina revir.

Såg två öron som kunde varit en hares, men det var något som inte stämde. Nu kom ytterligare en bil som stannade en bit framför mig och det började bli riktigt spännande.

Ett antal bilder hade jag vid det här laget tagit på den där långhalsade utomjordingen – det var sent på eftermiddagen och när tystnaden och spänningen var total så hör jag den där rösten med tydlig och stark stämma ljuda över åkern –

DEN ÄR BATTERIDRIVEN!

_

IMG_5354x

_

Genom teleobjektivet kunde jag i buskaget se en maskerad varelse med ett maskerat gevär med kikarsikte på stativ och snabbt replikerar jag – AHA, DÅ FÖRSTÅR JAG!

Går till bilen och åker därifrån, men vad var det jag förstod? Absolut ingenting.

Att det var en batteridriven låtsashare förstod jag, han sa ju det, men varför i all sin dar sitter han där och siktar? Tränar han skytte eller ska den batteridrivna haren eller vad det nu var locka till sig något som jägarn kan skjuta? Kunde ju frågat varför han sitter där men det var ju hans ensak – min nyfikenhet är inte av det slaget att jag alltid måste ha ett svar.

Stativ använder jag också när jag fotograferar – i mörker. Kikarsiktet påminner om ett kameraobjektiv, men något mer gemensamt tror jag inte att vi har – jägarn och jag.

Förutom att naturen är våra jaktmarker.

På liv och död…

_

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Muninet said, on september 13, 2009 at 20:46

    Ja man undrar ju vad en vuxen karl klädd som en Navy Seal gör på en åker med en kanon på stativ och en batteridriven hare. Men jag har å andra sidan inte mycket till övers för dessa vuxna karlar och deras skjutgalna gamla fingrar…

  2. kerstin said, on september 13, 2009 at 20:48

    satt här i min ensamhet och skrattade högt när jag läste….ne man måste inte förstå allt

  3. Barbro Weismann said, on september 14, 2009 at 8:33

    Det ser ju ut som en gerillasoldat, jag hade blivit rädd. Håller med Kerstin.

  4. Deercat said, on september 14, 2009 at 10:45

    Hmmm….det var ju också ett underligt möte….?! Vad får inte en uppmärksam fotograf vara med om😉
    Ha det bäst!

  5. Jenny said, on september 14, 2009 at 12:32

    *fnissar hejdlöst* Vilken kommentar!😀 Han måste ha tyckt du var himla konstig som stod och fotade ett lockbete/prickskytteobjekt.🙂

  6. Kersti said, on september 14, 2009 at 20:23

    Det finns mycket som man inte förstår här i livet. Somligt är mer underligt än annat.

  7. Lena Johansson said, on september 14, 2009 at 22:08

    Jag skulle blivit livrädd, läskigt!

  8. Znogge said, on september 15, 2009 at 19:38

    Kanske någon form av övning? Eller vi kanske inte har något försvar längre…

  9. Sam Zodiac said, on september 20, 2009 at 23:50

    Ja, jag tror knappast att det rörde sig om någon civil jägare, hehe..
    Är mera inne på Znogges tankegångar. Om vi nu som sagt fortfarande har något försvar…?🙂


Kommentera

