Photo Imagine

Det var Spillkråkor

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur by photoimagine on augusti 29, 2009

 

IMG_3497x

 

IMG_3503x

jag hörde i skogen när jag sakta gled fram på vägen med armen hängande ut genom bilens sidoruta. Ett märkligt skriande hörde jag och givetvis stannade jag, stängde av motorn och gick in i skogen mot det håll varifrån lätet kom.

Två stora flaxande fåglar kunde jag urskilja mellan trädstammarna och när jag med kameran försökte fånga dom i flykten så blev det plötsligt alldeles tyst. Några korta sekunder satt de på trädstammen och jag fick dessa två bilder innan de försvann in i den djupa skogen.

Att det var spillkråkor visste jag inte då i skogen – men nu vet jag.

Ännu ett möte

Ännu en erfarenhet

________________________

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. MarieK said, on augusti 29, 2009 at 21:01

    Bra smygigt och bra fotat. Spillkråkor är inte lätta – vilket jag upptäckte igår. Där… flög den bort och kvar stod jag med en bild på en trädkrona. Suck! Grattis till två fina bilder!

  2. photoimagine said, on augusti 29, 2009 at 21:06

    Ibland lyckas man – ibland inte.
    Tack Marie!

  3. Lena Johansson said, on augusti 29, 2009 at 21:37

    Mycket fin stämning på bilderna, vilken känsla med spillkråkan.

  4. photoimagine said, on augusti 29, 2009 at 21:58

    Tack Lena!
    Det kommer fler fåglar så småningom…

  5. Lena Johansson said, on augusti 30, 2009 at 20:26

    Låter bra!

  6. Muninet said, on augusti 31, 2009 at 19:15

    Oj spillkråkor har jag inte sett tidigare i mitt liv, vackra djur och härliga bilder som alltid!

  7. photoimagine said, on september 1, 2009 at 21:39

    Lena, kanske behöver jag lite hjälp då.

    Muninet, är inte säker på att jag heller sett spillkråkorna tidigare. Tack!


Kommentera

