Photo Imagine

En Gibson

Posted in Bilder, Blues, Foto, Gibson, Joe Cocker, Musik, Woodstock by photoimagine on augusti 25, 2009

 

IMG_2307x

 

IMG_2319x

och en Fenderförstärkare hade jag i min ungdoms dagar…

Bilderna ovan är från konserten med Zoe den 14 augusti och där jag upptäckte att gitarristen hade just – en halvakustisk Gibson – och av den anledningen blev det några extra bilder på den mörkröda skönheten.

Den 15-18 augusti 1969 för fyrtio år sedan samlades flera hundra tusen till Woodstockfestivalen – om nu någon kommer ihåg. En ung Joe Cocker bland många andra stod på scenen och sjöng ”Whith a little help from my friends” och jag är helt säker på att där också fanns flera Gibsons på scenen under dessa dagar.

På en annan scen, långt scenare…står han där rakt upp och ner i svettig murarskjorta och märkliga rörelser, kanske inte så tilltalande tycker en del, men med känsla sjunger han –  You are so beautiful

Kanske var det så jag kände för min Gibson…

Kommentera

