Photo Imagine

Dessa fotografer…

Posted in Bilder, Foto, Photography by photoimagine on augusti 18, 2009

 

IMG_1129x

 

IMG_1110_redigerad-1

 

IMG_1151x

 

IMG_2097x

 

_MG_6502x

 

IMG_2090x

som syns överallt – kanske gör dom inte så mycket väsen av sig förutom systemkamerans klickande ljud när bilderna tas, men finns där – det gör dom minsann.

Med kameran i hand eller hängande över axeln har det blivit många spännande och intressanta möten med människor som gärna kommer fram och har funderingar kring fotografering – eller livet i största allmänhet.

Efter konserten i fredags med Zoe på Gustav Adolfs torg kom en man i fyrtioårsåldern fram till mig och frågade om jag var intresserad av ett fotouppdrag. När jag frågade vad det handlade om, svarade han att han skriver en bok om gerillan i Colombia och behövde bildmaterial för att kunna fullfölja projektet.

När jag frågar hur långt han kommit med boken, svarar han att han inte kommit igång men snart så… ”Har du varit i Colombia eller har du kontakter där…?

”Nej, jag har inte varit där, men allt ordnar sig när man väl kommer dit”, svarade mannen.

Gerillan i Colombia…, tänkte jag.

Det finns nog betydligt mer spännande fotoutmaningar här hemma – till exempel bilder från i söndags på kor och får som betar tillsammans ute vid Spirudden.

Dom får ni kanske se i nästa inlägg.

Vid ett tillfälle blev jag stoppad av ett ungt par som frågade om jag kunde ta en bild på dom med deras egen kamera vilket flera av er säkert varit med om. Det var för övrigt en kompaktkamera av mindre modell som jag inte alls är van att fota med. När paret ställt upp sig snyggt och prydligt med bakgrund och allt, och när jag lyfter kameran och försöker hitta avtryckaren så säger den unga tjejen att jag ska vända på kameran…om jag inte vill fotografera mig själv.

Dessa fotografer…

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jenny said, on augusti 19, 2009 at 11:06

    Ja vi syns och dumma ser vi ut också, med våra enorma libidos om halsen. 😉
    Sv: Nej designen är helt och hållet makens, jag är bara sömmerska. 🙂

  2. ninawester said, on augusti 19, 2009 at 14:31

    Tack för din kommentar på min blogg! Kul med foton på fotografer… : )

  3. Muninet said, on augusti 31, 2009 at 19:23

    kul läsning och skoj bilder på fotografer av fotografen 😉 jag tror jag inte heller hade nappat på fotouppdraget… lät inte helt planerat från gubbens sida.

  4. photoimagine said, on september 1, 2009 at 21:44

    Inte så ”bara”, Jenny!

    Tycker jag också. NinaWester!

    Nej, man kan inte ställa upp på allt, Muninet!


Kommentera

