Photo Imagine

Efter hagelskuren…

Posted in Bilder, Djur, Foto, Hästar, Natur by photoimagine on augusti 13, 2009

IMG_1789x

IMG_1887x

IMG_1888x

IMG_1889x

blixtarna och åskan, blev det några bilder idag på en vacker häst.

Det är alltså inte kamerablixtar jag talar om. Dem använder jag sällan eller nästan aldrig – inte heller när jag fotade hästen ovan.

De tunga mörka molnen efter ovädret ger en speciell lyster till den gråvita färgen som framträder än mer just vid fototillfället, strax innan skymning tidigt på kvällen – övergången från det avtagande ljuset till det analkande mörkret …

Blixtar och dunder

Magiska under

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Znogge said, on augusti 15, 2009 at 11:52

    En försmak på vad som komma skall…

  2. Deercat said, on augusti 15, 2009 at 16:11

    *brrrr* javisst är det konstigt…vädret alltså..Vi fick också en hagelskur för någon vecka sedan och jag trodde knappt mina öron…Det smattrade som kulspruteeld på plasttaket till verandan…Kallt blev det också men värmen fick komma från den sprakande elden…*kuuurrr*
    😉

  3. ninawester said, on augusti 16, 2009 at 17:19

    Hej!

    Tack för din kommentar på min blogg! Och efter att ha kollat runt i din blogg betyder ditt beröm ännu mer… Du är verkligen en fantastisk fotograf! Gillade speciellt dina bilder på flygplanen och tulpanerna.
    Jag har länkat till dig på min länklista o om du vill får du gärna länka till mig!
    Mvh Nina
    Nina Xi Fotoblogg – ninawester.se

  4. Helena Kulle said, on augusti 16, 2009 at 19:42

    Vad vackra bilder du har tagit på hästarna. Gillar tonerna, det här lite mörka murriga och sen den fina ljusa hästen.
    Tack för din kommentar hos mej, ha en skön söndag!

  5. Barbro Weismann said, on augusti 17, 2009 at 0:14

    Konstigt att jag har missat hagelskuren. Jag har en del funderingar tll en fotograf om kompliserade systemkameror.
    Är det så kompliserat att ta bilder med en systenkamera.
    Ta gärna en titt på min hemsida och vad jag undrar över och de varningar i användarhanboken för Nikon..

  6. Per Stromsjo said, on augusti 17, 2009 at 19:37

    Nej, kamerablixten är det inte ofta man fingrar på.

    En mono-häst!

  7. Barbro Weismann said, on november 8, 2010 at 0:28

    Jag har lagt en länk till din hemsida eftersom din blogg tiillhör mina favoriter. Hade ett bloggimlägg om hästar. Tänk om vi får en travbana i Haninge. Jag har ca 60-65 unika besök varje dag och har lagt upp en länk till din hemsida på min blogg. Där finns både fågelskådare, hästägare och fotointresserade som jag tror skulle vara intresserade av dina fina bilder. Hoppas att det var okey att jag lade en länk till dig. Vet du att du har inspirerat mig så nu har jag en D 90 Nikon i min ägo. Än har jag inte tagit så många bilder som jag tagit än.


Kommentera

