Photo Imagine

Som jag såg

Posted in Bilder, Djur, Fåglar, Foto, Livet, Midsommar, Natur, Sommar, Svartvitt, Tankar, Tyrestaskogen by photoimagine on juni 20, 2009

 

IMG_8360x

 

IMG_8327x

 

IMG_8331x

 

IMG_8400x

 

IMG_8368x

 

IMG_8371x

Midsommarafton 2009

Genom kameralinsen

Såg en fågel jag aldrig tidigare sett…

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. photoimagine said, on juni 20, 2009 at 13:14

    Efter att ha kollat så tror jag att fågeln är en Steglits.
    Eller hur Lena…?

  2. Paz said, on juni 20, 2009 at 16:33

    Very lovely!

    Paz

  3. Lena Johansson said, on juni 20, 2009 at 20:53

    Hej!
    Javisst är det en steglits. För två år sedan visste jag inte att steglitser fanns och jag hade aldrig hört dess namn. Jag har sett steglits två gånger i Tumba sista året, på språng till pendeltåget🙂 Det har känts väldigt märkvärdigt båda gångerna.
    Lars Imby (fågelexperten) berättar att han och några vänner började dansa av pur glädje första gången de såg en sådan!
    Så – grattis till steglitsen!

  4. Hussein al-Faham said, on juni 21, 2009 at 2:37

    Mycket vackra bilder🙂

  5. Barbro Weismann said, on juni 22, 2009 at 23:32

    Bilden på Steglisen är en fantasisk bild där den sitter på en utblommad maskros. Jag trodde inte de var så små. Jag har aldrig sett en steglits i verkligheten.


Kommentera

