Photo Imagine

När danskarna kom till byn

Posted in Bilder, Fotboll, Foto, Livet, Stockholm, Sverige, Tankar by photoimagine on juni 6, 2009

Igår när jag lagt in bilder i svartvitt sa jag att i morgon kanske det blir blågult, nationaldagen till ära – men så blev det inte. I stället var Sergels torg och omgivningarna fyllda av rött och vitt och invaderades av glada danska fotbollssuporters som drog till sig uppmärksamheten den 6 juni.

Till slut var allting rödvitt vilket ni kan se på bilderna med undantag av någon enstaka blågul flagga och det gröna språkröret som stod vid Åhléns.

Danmarkx

Danmarkxx

Danmark

Danmarkxxxx

Allt är idag rött rött rött och vitt vitt vitt – i alla fall uppfattade jag det så – till och med ICA-skylten lyste ovanligt starkt i dessa färger.

På Nationaldagen!

IMG_7703x

När jag kommer in i affären ligger dom där och bara lyser – punschrullarna – och jag har vid det här laget ätit två, men jag ser dom i rutan – de röde og hvide som efter första halvlek leder.

1 – 0

Det bjuder vi faktiskt på i all gästvänlighet mot danskarna – när dom kommer till byn på Sveriges Nationaldag.

Eller hur

Think big

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Znogge said, on juni 9, 2009 at 11:37

    Vilka härliga bilder! Den med svenska flaggan som täcke är underbar precis som bilden på dammsugarna!

  2. Deercat said, on juni 9, 2009 at 21:37

    Me like! Får längtan till den andra halva av mitt ursprung nu….vi är röde, vi är vide…vi står sammen…
    Hej och alltid lika kul att beöka din blogg….😉


Kommentera

