Photo Imagine

Ut i Skogen

Posted in Bilder, Foto, Photography, Stockholm, Svartvitt by photoimagine on maj 24, 2009

 

IMG_2082xx

 

IMG_5790xxx

 

IMG_5758x

finns det rådjur – ut på Djurgår’n finns det smådjur…

Närmare bestämt fästingar eftersom det även där växer högt gräs och annat, där dom rara småkrypen gärna håller till – precis som jag själv gör vilket ni kunnat läsa om här på bloggen.

Fick idag en kommentar i ett tidigare inlägg från Madonnan om bilen och naturen. Igår när jag upptäckte den lilla fästingrackarn så tänkte jag att gräs och buskage får nog vila från mig ett tag framöver och hade därför tänkt skriva lite om det.

Nu får det bli gatufoto, stadsvandringar och bilder som ovan – trottoarer, gatstenar, asfalt – och människor. Som tur är har jag aldrig betraktat mig som renodlad naturfotograf och behöver därför inte känna mig bunden av skog och mark eller låtsas att fästingar inte existerar – känner mig fri att använda kameran utan någon speciell inriktning, vilket jag också skriver i min presentation.

Naturen är det bästa som finns med allt som där erbjuds för alla – med eller utan kamera, men just nu känns det som stadslivet också har sin rättmätiga plats. På Djurgår’n kan man fortfarande spatsera, men att ge sig ut i högt gräs och djungel kan man ju avstå ifrån. Det finns faktiskt promenadvägar och där har fästingarna inget tillträde.

Och absolut inte i City.

Nu vet ni vad jag tycker om dom närgångna monstren – eller vampyrerna om man så vill…

Vi ses på stan !

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Per Stromsjo said, on maj 25, 2009 at 9:29

    Klokt. Just de där kamraterna verkar inte gilla mig för vi har inte umgåtts på nära håll, än. Desto mer kärvänliga är myggen.

  2. Znogge said, on maj 25, 2009 at 16:16

    Jag är ingen vän av dem heller och har klarat mig hittills men inte hundarna… Får väl hålla oss till asfalterad mark!

  3. Madonnan said, on maj 25, 2009 at 18:15

    Jag tycker att just det är så roligt; att du lyckas fotografera vad det än är så bra. Vet inte varför just dina bilder gillas så av mig, men det är nå’t visst med dem! 🙄 Du har öga för det där med foto 🙂

  4. Lena Johansson said, on maj 25, 2009 at 19:23

    Fästingar kan sätta skräck i vem som helst, en liten varelse men en stor fiende. 😦 Stadsvandringar är värda all respekt, finns det en bättre sommarstad att promenera i än Stockholm?
    Själv njuter jag av ett gråtrutsbo från mitt klassrumsfönster, se
    http://www.botkyrka.se/grindtorpsskolan, klicka på aktuellt. (Jag är inte fröken Lena på bilden, däremot är Franck min elev.)


Kommentera

