Photo Imagine

Lite svartvitt

Posted in Bilder, Foto, Photography, Stockholm, Svartvitt by photoimagine on maj 18, 2009

 

IMG_4134x

 

IMG_5063x

 

IMG_4586x

 

IMG_4780x

 

IMG_4718x

 

_MG_6662xx

 

IMG_5227x

mitt i all grönska och prakt kan man väl kosta på sig…

På sistone har jag spatserat runt på Djurgår’n och på ett bord vid en restaurang som heter Hasselbacken stod de två glasen – den sista skvätten rödvin – den enda färgklicken i bilderna ovan som bryter mot det svarta och vita…

Det är inte var dag som jag springer runt på restaurangerna i stan och fotograferar nästan urdruckna vinglas – men vid det här fototillfället gjorde jag det – på Hasselbacken, ute på Djurgår’n.

IMG_5192x

Där skymtar också tulpaner bakom fontänens vattenkaskad, men de får behålla sin färg -precis som det röda vinets sista droppar…

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on maj 19, 2009 at 18:24

    Det är vackert med svart-vitt, inte minst fåglarna; kanadagäss och silltrutar är det nog🙂.
    Att urdruckna vinglas kan bli så vackra!

  2. Louise Edberg said, on maj 25, 2009 at 11:32

    Hej – igen.
    Nu är jag ännu en gång här på denna sida och ”terroriserar” dig. Fråga: Vad är det för program du använder i datorn för foto? Underbara svartvita bilder med ljuset centrerat till mitten.

    Bilderna du tar har en fantastisk skärpa. Själv hinner jag inte fota just nu men får jag bara en stund ledig så…

    Ha det så bra så kanske vi ses i Stockholms parker :o)

  3. photoimagine said, on maj 26, 2009 at 20:59

    Lena – ja det är lite speciellt med svartvitt. Kanadagäss tänkte jag mig, men silltrut var jag inte säker på. Tack för kommentaren!

    Louise – Du får terra hur mycket du vill! Programmet jag använder är Photoshop Elements 6 och perfekt att använda för bildredigering.
    Kostar runt 900 kr till skillnad mot det riktigt avancerade Photoshop för tusentals kronor.
    Allt har sin tid – fota, äta, sova osv, men kanske vi ses i någon park och ser du någon med kamera kan du ju alltid ropa Imagine…!
    Ha det bra själv och tack för kommentaren!


Kommentera

