Photo Imagine

Bilder

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Photography, Stockholm by photoimagine on maj 18, 2009

 

IMG_5092x

 

IMG_5102x

 

IMG_5106x

från en Djurgårdsrunda den sjuttonde dagen i maj.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on maj 18, 2009 at 18:41

    Detta är storskrake, inte småskrake, pga den skarpa gränsen mellan ljust och brunt på halsen.
    Nacktofsen är enligt Fågelguiden mer ”punklik” hos småskrakeoch mer ”kammad med fett” hos storskrake.
    Fantastiskt gulligt med ungarna på ryggen och i vattnet.
    Fågellycka och fotolycka.🙂

  2. Kersti said, on maj 18, 2009 at 20:34

    Stor eller liten jag tycker de ser härligt punkiga ut hela familjen.

  3. photoimagine said, on maj 18, 2009 at 22:19

    Lena – och jag som trodde att det var en skäggdopping eller liknande, men nu vet jag. Tack!

    Kersti – Instämmer!

  4. Barbro Weismann said, on augusti 15, 2009 at 11:45

    Jag har tagit för vana att titta på dina bilder så ofta som möjligt. De här bilderna är en av mina favoriter.


Kommentera

