Photo Imagine

Staren

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Photography, Tyrestaskogen by photoimagine on april 15, 2009

 

img_3128x1

 

img_3366x2

 

img_3227xx

känner jag igen sedan tidigare, men det är första gången jag ser de andra två fåglarna som jag lyckats få på bild.

Nötväcka och Rödhake är mitt tips efter att ha Googlat, men det finns nog någon som kan bekräfta det eller så är jag helt fel ute.

?

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jörgen Håkansson said, on april 15, 2009 at 21:27

    Andra bilden är en Nötväcka.

  2. Lena Johansson said, on april 15, 2009 at 21:28

    Nu blev det TRISS, TRE rätt, grattis!
    Du är en mycket duktig fågelfotograf🙂🙂🙂.
    En nötväcka i vår trädgård 15 december 2008 var den lilla fågel som satte fart på mitt fågelintresse. Jag har tittat på fåglar varje dag sen dess och läst lite i fågelböcker ibland.
    En rolig länk är

    http://www.artportalen.se/fennoscandia_birds.asp

    Där kan man se sista månadens fynd av olika arter i Fennoscandia, dvs Norden och Finland.
    Jag såg en bergfink i Tumba och anmälde den. Roligt!

    TACK för bilderna!

  3. madonnan said, on april 17, 2009 at 16:21

    En fin naturblogg är det här🙂

  4. Jenny said, on april 17, 2009 at 22:11

    Nötväckor kryllar det av bland björkarna i Sörmland så det är det absolut.🙂 Finfina foton som vanligt Imagine!🙂

  5. photoimagine said, on april 18, 2009 at 19:17

    Tack till er som kommenterat!


Kommentera

