Photo Imagine

Ett rådjur

Posted in Bilder, Djur, Foto, Natur, Photography, Tyrestaskogen by photoimagine on april 13, 2009

 

img_2887x

 

img_2890x1

 

img_2895x

 

img_2899x

 

img_2901x

som jag såg på långt håll hade av någon anledning hamnat fel i en inhägnad och kunde inte hitta ut – sprang fram och tillbaka, stressad, panikslagen och ibland trasslade det in sig i stängslet – det såg inte så bra ut.

Vad göra?

Sakta rörde jag mig mot rådjuret och det dröjde ett tag innan det upptäckte mig – stannade och tog några bilder – fortsatte vidare sakta mot det skrämda djuret som blev lite paralyserat tror jag. Till slut lyckades jag lotsa rådjuret till en liten öppning i stängslet och där fanns friheten…

Kanske hade det hittat ut själv så småningom – det vet jag inte – men jag inbillar mig att jag gjorde en liten insats.

Lite dramatiskt var det…

Mitt i naturen.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. wendla said, on april 14, 2009 at 21:31

    Du gjorde en insats Imagine, vilken tur att det hela gick bra. Tänkte på dig när jag var ute i naturreservatet och strosade, på allt det vackra du fångar med kameran.
    Wendla

  2. Paz said, on april 15, 2009 at 3:11

    Wonderful photos of the deer.

    Paz

  3. Kersti said, on april 15, 2009 at 20:20

    Du var säkert till stor hjälp. Kanske hade den blivit alldeles för stressad och inte alls hittat vägen ut om du inte hjälpt till.

  4. Jörgen Håkansson said, on april 15, 2009 at 21:26

    Sista bilden blev riktigt lyckad tycker jag. Själv har jag varit ute efter rådjur några veckor nu, men dom lyser med sin frånvaro.


Kommentera

