Photo Imagine

Efter att ha varit

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Havsörn, Livet, Natur by photoimagine on april 4, 2009

img_2639x1

frånkopplad både blogg och kamera några dagar – har haft lite annat för mig, traskade jag ut i vårsolen mot Tyrestaskogen och det första jag får se är den här havsörnen cirkla runt högt upp i skyn.

Har fotograferat havsörnar tidigare, men detta var den första för i år och jag hoppas förstås att det blir fler, för det är en speciell upplevelse att få se och fånga en örn med kameran.

Vad behöver man göra för att kunna upptäcka en havsörn?

Lyft blicken!

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on april 5, 2009 at 7:57

    En havsörn i vårsolen!
    Du har verkligen fågellycka på dina promenader!🙂

    (Obs att det var en talltita på föregående fågelbilder.)

  2. Madonnan said, on april 5, 2009 at 8:15

    Mäktigt, Imagine.
    🙂

  3. Znogge said, on april 5, 2009 at 10:50

    Men de är ju så snabba😉 Imponerande bild!

  4. mrmhalland01 said, on april 8, 2009 at 21:25

    Riktigt häftigt.
    Har du lyckats fånga någon med en fisk i klorna ?
    Jag har sett det men inte lyckats fotografera det (kanske mest för att jag nästan aldrig har kameran med mig).

  5. photoimagine said, on april 9, 2009 at 18:26

    LENA – Talltitan var en fin liten fågel!

    MADONNAN – Ja, mäktigt var ordet!

    ZNOGGE – Det är sant, men man får försöka hänga med i svängarna!

    MRMHALLAND01 – Nej, det har jag inte lyckats med men håll utkik – det kommer nog en sådan så småningom. Kanske också du kan bidra med en sådan bild men det förutsätter att du har kameran med dig…


Kommentera

