Photo Imagine

Innan snön kom åter

Posted in Bilder, Djur, Foto, Livet, Natur, Tankar by photoimagine on mars 27, 2009

 

img_2484x

 

img_2492x 

mötte jag ett rådjur i utkanten av skogen. 

Även om det blivit många tidigare möten så är det alltid lika fascinerande att stå där öga mot öga och få ta ännu en bild på ett rådjur – i deras naturliga miljö.

Har förstått att många blir irriterade över att dom går in i trädgårdar och går loss i tulpanrabatterna och det kanske inte är så trevligt, men förmodligen vet dom inte att människor också har revir eller var tomtgränsen går.

Hur som helst – det är trevligt att fotografera rådjuren.

Det är också trevligt att besöka den här bloggen.

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. MissMagicGirl said, on mars 28, 2009 at 0:27

    Vackra foton!

  2. Lena Johansson said, on mars 28, 2009 at 9:53

    Så sött!

  3. Znogge said, on mars 28, 2009 at 13:53

    Så vackert! Det påminner mig om när yngsta fröken stod öga mot öga med ett rådjur. Även hon fick upp kameran och tog en underbar bild. Gäller att vara redo…

  4. Jörgen Håkansson said, on mars 29, 2009 at 0:32

    Gillar första bilden skarpt. Väldigt bra bild på björk🙂 Kul att rådjuret kom med också.

  5. mojje said, on mars 29, 2009 at 9:01

    Vackra bilder, för min egen del blir det också mycket rådjur spelar ingen roll hur många bilder jag redan har det finns alltid plats för nya. Att möta skogens invånare är alltid trevligt också tycker jag. Trevlig ton i bilderna som gör att dom känns lite gamla på något vis.
    Morgan

  6. Kersti said, on mars 30, 2009 at 21:32

    Jag tackar och bugar, det är alltid trevligt att få besök.
    Vi har råddjur här i Enskede, det går nästan inte en dag utan att jag träffar på dem. Men eftersom jag har hunden med hinner jag sällan fotografera dem innan de skuttat iväg. det är synd för de är vackra djur.

  7. Lena Johansson said, on april 3, 2009 at 6:18

    Obs! Det är en talltita, se föreg. blogginlägg…


Kommentera

