Photo Imagine

”Jag är grundlurad”

Posted in Bilder, Finanskris, Foto, Livet, Tankar by photoimagine on mars 23, 2009

 

img_5802x

Grundlurad av vem kan man kanske undra.

LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin som sitter i AMF Pensions styrelse säger sig inte känna igen de pensionsavtal hon har varit med om att godkänna. W L-W är inte ensam om att nu hamna i strålkastarljuset – bonusar och ersättningar hit och dit…

Generösa avtal och svindlande bonusbelopp bryr jag mig inte så mycket om, men en sak är tämligen säker – makt och pengar berusar… Vissa hanterar detta bättre än andra och kan därför behålla omdömesförmågan – och ödmjukheten.

”Jag tänker inte avgå”, säger LO:s ordförande efter kritiken. Nu kanske inte hon kan bestämma detta själv, även om det låter så när man lyssnar till vad hon säger. En tidigare ordförande fick avgå i en liknande situation, så hon gör nog klokt i att rannsaka sin egen och sig själv i lugn och ro, samt att ta till sig vad också andra har att säga. Till exempel LO:s medlemmar.

Att bli så berusad av makten och miljonerna så att man tappar omdömet och kanske verklighetsuppfattningen, ger ofta baksmälla.

Ajaj!

Då är man grundlurad. 

Inte av andra väl…?

 

img_2070xx

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Peter Ingestad said, on mars 24, 2009 at 7:43

    Deet är inte Sonja-Vindby-Luddin som blivit grun dlurad av AMF.
    Det är hon som grundlurat oss.

  2. photoimagine said, on mars 24, 2009 at 9:13

    Om det nu är så att man grundlurat någon annan så har man alltid grundlurat sig själv, vilket kan vara svårare och mer smärtsamt att inse.

  3. kastasten said, on mars 24, 2009 at 18:49

    Kunde inte sagt det bättre själv Wanja hänger löst tror ja, Häls.. Thommy

  4. anita rydström said, on mars 24, 2009 at 19:27

    jag tror på dig Wanja, visst är det en felutbetalning som orsakat allt rabalder. Så dom 133:- / mån. ni drog i för min ynka pension får jag säkert tillbaka.

  5. Znogge said, on mars 24, 2009 at 20:29

    En lysande sammanfattning av läget!

  6. Jörgen Håkansson said, on mars 24, 2009 at 20:56

    Ja dom där jag kände inte till någonting människorna förnekar sig sällan 🙂 Förtroendet minskar lite för var dag tror jag. Men då är det skönt att ge sig ut med kameran och förlora sig i motiven ett par timmar, då blir man iallafall rik i själen.


Kommentera

