Photo Imagine

Hästar

Posted in Bilder, Djur, Foto, Hästar by photoimagine on mars 17, 2009

 

hastoga

 

hastar61

 

hastar71

 

hastar42

Foto – mars 2009

är ett vanligt sökord på bloggen, vilket kanske beror på att jag tidigare lagt upp hästbilder. Det finns gott om hästar i trakterna där jag bor och det blir alltid några bilder – sommar som vinter – på djuren som är så omtyckta av många.

Det finns också de som har hästfobi.

Så kan det vara.

 

_mg_2614x2

Foto – sommaren 2008

Om fotointresse uppstår så är just hästar ett tacksamt motiv att fotografera och öva på eftersom man kan ta god tid på sig – hästar brukar stå kvar och springer sällan iväg. Av nyfikenhet kan dom i stället komma fram och då ges tillfälle att testa porträttfoto.

Inte minst för dig med hästfobi…

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Znogge said, on mars 17, 2009 at 19:11

    Hästfobi skulle jag väl inte säga men jag har respekt för dem! Stora djur och så… Men på bild gör de sig utmärkt bra🙂

  2. madonnan said, on mars 17, 2009 at 19:23

    Jag med min hästfobi skulle nog svimma innan jag hade tryckt av kameran😀 Jisses, blir alldeles matt vid blotta tanken.

    Men jättefina bilder är det. Hästar är vackra på långt håll🙂

  3. Deercat said, on mars 18, 2009 at 9:56

    Nope! Någon hästfobi besitter inte Deercaten…Men väl en gudomlig respekt för djur av hästars storlek…Bilden där du speglas i hästens öga är en fullträff, enligt min mening…
    Ha en fortsatt fin fotodag…🙂

  4. Catarina said, on mars 19, 2009 at 8:28

    En dag ska jag ha en egen häst – och då kallar jag in dig för att ta ett proträtt! Den översta bilden är helt makalös…

  5. wendla said, on mars 19, 2009 at 12:06

    Jag har en enorm respekt för hästar. När jag bodde i Sälen blev jag tillfrågad om jag ville rida några gånger i veckan på en stor nordsvensk. Jag var skeptisk för han var, som jag upplevde det, gigantisk. Sen hade jag väl ingen egentlig erfarenhet av hästar heller. Ägaren hävdade att hästen var i pensionsåldern så det fanns ingen risk för att han skulle dra iväg med mig. Jag var rädd till en början, men sen så fann Lappen och jag varandra. Rädslan för stora hästar försvann och vi fick många fina turer ihop. :0)
    Hoppas att du har det bra Imagine
    Wendla

  6. sd said, on april 4, 2009 at 20:01

    söta


Kommentera

