Photo Imagine

Martebo

Posted in Bilder, Foto, Gotland, Höst, Martebo, Svartvitt, Tankar by photoimagine on februari 15, 2009

 

martebo

På den här långa smala grusvägen kan man promenera – om man vill.

På den här långa smala grusvägen kan man se ett och annat – vilket man vill eller ej.

Det är höst och det är mörkt, alldeles becksvart sent på kvällen – för drygt tre år sedan. (Bilden är från dagen innan)

Gå hit och klicka på Marteboljuset, Studio ett eller Googla så förstår du vad jag menar…

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on februari 15, 2009 at 23:16

    En så vacker bild…
    Och så fascinerande med det ljuset…men den bilden är alltså tagen på dagtid, väl?

    Har du sett det ljuset?

    Så nyfiken jag blev nu!

    Hoppas du har en trevlig kväll:)

  2. photoimagine said, on februari 16, 2009 at 0:10

    Madonnan, bilden är i dagsljus men det var på kvällen en dag senare som vi såg ljusfenomenet som många andra sett.
    Ett utflyktsmål nästa gång du är på Gotland…
    🙂
    Kan också tillägga att det är en son med sin son på axlarna som vandrar vägen fram.

  3. madonnan said, on februari 16, 2009 at 8:16

    Aha, då förstår jag. Låter spännande och roligt att besöka. Vi får se.

    Misstänkte nästan att det var en son🙂

    Ha en trevlig vecka!

  4. Znogge said, on februari 16, 2009 at 11:43

    Spännande och helt klart värt ett besök. Påminner om en väg när mig fast där har jag aldrig sett något konstigt…

  5. mojje said, on februari 16, 2009 at 17:24

    Läcker bild som verkligen sätter fart på fantasin, man vill veta vart vägen leder personligen får jag känslan av att jag vill vandra längs vägen. Riktigt fint, en bild som verkligen visar oändlighetens väg tycker jag.
    Morgan

  6. Carl-Eric Gestberg said, on februari 16, 2009 at 17:45

    Fantastisk, fantasieggande och lite skrämmande bild. Jag undrar vad som väntar vid vägs ände? Drömmarnas land?
    Påssan.

  7. Helena/Bildbloggerian said, on februari 16, 2009 at 18:18

    Spännande bild! Jag känner igen historien om ljuset från nån deckare jag läst, men jag kan inte riktigt placera vilken bok det var… Jag har tyvärr aldrig besökt Gotland, men när jag kommer dit vore det spännande att undersöka om jag kan få skåda ljuset🙂

  8. MissMagicGirl said, on februari 17, 2009 at 17:09

    Vacker bild!

  9. ANITA HEDLUND said, on februari 19, 2009 at 0:12

    OJ VAD VACKRA BILDER!!!
    HOPPAS FÅ SE BILDER IFRÅN FOLKES FÖDELSEDAG.
    HA DET GÖTT!!

  10. Catarina said, on februari 19, 2009 at 20:24

    Vilket djup… Jösses vad vackert!
    Där vill jag gå.
    Ska etsa in bilden på näthinnan.
    Tack.


Kommentera

