Photo Imagine

Af Chapman

Posted in Båtar, Bilder, Foto, Stockholm by photoimagine on februari 9, 2009

 

skepp1

skepp31 skepp21

är namnet på den fullriggare som ligger förtöjd vid Skeppsholmen i Stockholm.

Den är ett fint inslag i stadsbilden och kan ses även på kvällen eftersom den är belyst.

Den översta bilden är tagen från Skeppsbron framför Slottet – mittenbilden från Skeppsholmen och den nedre av de tre är tagen alldeles i början av Skeppsholmsbron.

vasa

Vasamuseet på Djurgården i kvällsljus.

Varken skeppare eller rorsman är jag och varit ute på de stora haven har jag definitivt inte varit även om jag då och då flyter iväg med Gotlandsfärjan. Har ingen dragning till stora oceaner  –  men en Vattuman är jag.

Håller mig helst på land – eller i luften.

I luften…då menar jag inte att det skulle vara speciellt lockande eller alltid så fascinerande att flyga.

Menar helt enkelt att Vattumannen är ett lufttecken – eller hur  Sam ZodiacNu handlade ju inlägget om skepp så kanske man är en liten sjörövare trots allt.

På land – med kameran i hand.

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Znogge said, on februari 9, 2009 at 21:51

    Otroligt vackra bilder! Men så är det också något speciellt med skepp och hav…

  2. Lena Johansson said, on februari 9, 2009 at 23:05

    Vackra skepp, den här veckan har jag läst om Regalskeppet Vasa, som förliste, och Robinson Kruse som två gånger i början på boken var på sjunkande skepp.
    Riktigt trevligt att se dina stabila skönheter…Må de inte sjunka…

  3. Jenny said, on februari 9, 2009 at 23:19

    Många år sedan var man ombord och åt på den på båten (11 år sedan snart, haha) men fin är den, speciellt på dina kvälls/nattbilder!🙂

  4. madonnan said, on februari 10, 2009 at 8:26

    Å, vilka fina skepp! Nästan så man får lust att bli sjöman(kvinna) på kuppen!

    Vattumän är förresten oftast alldeles ovanligt trevliga; just det😀

  5. Sam Zodiac said, on februari 10, 2009 at 11:56

    Javisst är Vattumannen ett lufttecken, Imagine! Och det betyder ju att du (och alla vi andra som har Solen i lufttecken) primärt uppfattar Livet genom våra tankar och idéer.

    Många tjusiga foton har man ju sett med af Chapman i dagsljus, men det var kul att få se hur det här flytande vandrarhemmet (för det är väl ett sådant fortfarande?) ser ut på natten!🙂

    Och att madonnan tycker att Vattumän är trevliga, är inte så förvånande. Hon har ju Venus i det tecknet (hon har ju lagt ut sitt horoskop på bloggen) och det tecken där Venus ligger, indikerar ofta att man gillar människor som har Solen där, d v s är födda i just det tecknet.
    Min Venus ligger i Kräftan och jag har mycket riktigt många sådana i min umgänges- och vänskapskrets.

  6. Muninet said, on februari 10, 2009 at 15:54

    Vackra bilder på en mycket vacker båt! Gör sig extra bra på dina nattbilder!

  7. mojje said, on februari 10, 2009 at 23:13

    Tjusiga bilder som du visar, allihop faller mig i smaken jag gillar båtar och har ibland funderat på att göra en samling av båtarna som kommer till hamnen här i stan. Får se om jag gör något av tankarna nångång. Hursomhelst fina bilder!
    Morgan

  8. mrmhalland01 said, on februari 11, 2009 at 0:17

    Åter igen – TACK för dina fina bilder !

    Det finns många fina bilder att ta del av, men få som ger lugn och harmoni, som dina.

  9. Kersti said, on februari 11, 2009 at 23:17

    Jag tycker sjön är bäst när jag tittar på bilderna efteråt, när man sitter tryggt på torra land. Gärna havsnära men med landkontakt.


Kommentera

