Photo Imagine

Andreas Malm

Posted in Bilder, Foto, Livet, Tankar by photoimagine on februari 6, 2009

malm1

heter personen på bilden och han tycker det är bra att det kastas skor och böcker på Israels ambassadör i Sverige. Ni kan själva läsa vad AM tycker och tänker på Newsmill.

Bilden är för övrigt tagen den 17 januari i Humlegården i samband med demonstrationerna mot Israel där man både hatade och kramade.

Skor är till för att gå i och böcker är till för att läsas, enligt min mening, oavsett vad man tycker om konflikten i Mellanöstern.

Upprorsmakare eller skomakare…

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sam Zodiac said, on februari 6, 2009 at 4:04

    Tja…det förefaller ju som om det skulle ge lite extra eftertryck i vissa kretsar om protesten består i att man kastar just skor på folk, eller hur? Så…🙂

    Hittade äntligen rätt på inställningarna till min display, så nu ser jag åter något när jag besöker din blogg. Tidigare var allt för mörkt för att jag skulle kunna urskilja någonting alls. Och att kunna se detaljerna är liksom A och O här!🙂

    Ha det, Imagine!

  2. Deercat said, on februari 6, 2009 at 12:53

    Personligen tror vi skulle kramas mera….Fast det är ju inte så lätt om man blir arg…
    Ha en fin helg!🙂

  3. madonnan said, on februari 6, 2009 at 13:57

    Tycker du har helt rätt ang skor och böcker!😀

    Trevlig helg, Imagine!

  4. Znogge said, on februari 6, 2009 at 16:37

    Jag delar helt din uppfattning om det där med skor och böcker! Var sak har sin tid som det så vackert heter🙂
    Trevlig helg!

  5. Jenny said, on februari 6, 2009 at 16:53

    Jag säger som znogge; var sak har sin tid (eller plats). Jag kan nog aldrig tycka att någon form av civil olydnad (kasta skor på makthavare måste väl klassas som det) är rätt. Man måste kunna föregå med gott exempel annars är man lika dålig kålsupare själv.

  6. Lena Johansson said, on februari 7, 2009 at 9:30

    Kasta orden mellan varandra istället, det kallas dialog.
    Böcker är till för att läsas och skor är bra att ha på fötterna. Det finns de som inga har…Skänk till välgörenhet i stället.
    Men det är fint att det finns de som orkar bry sig om orättfärdigheter.

  7. father ben said, on februari 7, 2009 at 16:06

    HEJ
    Tack för kommentaren på min sida
    Du är en mycket duktig fotograf dets er jag- Hit länkar jag gärna

    hälsningar
    Father ben

  8. soli01 said, on februari 8, 2009 at 0:07

    Om skokastare, tycker jag inte. Det verkar vara genomgående av kommentarer här bättre att skorna används till att gå med.:-)

  9. […] Fredrik Malm inte oväntat är emot saken (fel person träffades den här gången) medan Andreas Malm – heller inte oväntat – är lika glad för denna protest mot övervåldet i […]


Kommentera

