Photo Imagine

Hur mås det idag då?

Posted in Bilder, Carl Bildt, Fåglar, Foto, Natur, Stockholm by photoimagine on januari 25, 2009

_

mas6

_

mas7

_

mas8

_

mas5

_

mas3

_

mas9

_

Bra hoppas jag.

Fortsätter att visa några fågelbilder från i fredags. Måsar som håller till vid Strömbron i Stockholm kan vara kul att fotografera – vad skulle inte vara kul att fotografera kan man fråga sig.

Det är inte motivet i sig som alltid attraherar utan snarare känslan att komponera, fokusera och trycka av – helt enkelt.

Ena dagen en mås – andra dagen ett barnbarn eller en utrikesminister. Allt är möjligt att fånga på bild, men allt kanske inte är lämpligt att publicera, som till exempel en Säpokille som sitter och sover på en bänk i parken utanför Rosenbad, när han borde vara vaken (statsbesök). Vid det tillfället var det fotografen som hade koll och som dessutom fångade den kostymklädde mannen med öronsnäcka på bild, vilket han inte alls var medveten om – inbillar jag mig.

Alf Svensson och Lars Ohly var svaret på frågan vilka de två männen var i förra inlägget och Utrikesnämnden har alltid sitt sammanträde på Slottet på grund av att kungen är ordförande. Så var det med den saken – men egentligen var det inte så viktigt att veta.

På tal om utrikesministern så skrev Carl Bildt en kommentar på sin blogg Alla Dessa Dagar om Imagines bilder.

Därav gårdagens besöksrekord på den här bloggen.

Mås å gott!

_

Tagged with:

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. znogge said, on januari 25, 2009 at 14:28

    Helt underbara bilder! Jag mår genast bättre🙂
    Önskar dig en fortsatt trevlig söndag.

  2. Jenny said, on januari 25, 2009 at 16:00

    Väldigt vackra måsbilder!🙂

  3. Jörgen Håkansson said, on januari 25, 2009 at 19:49

    Åhh, fantastiska bilder. Tror alla skulle göra sig på vilken vägg som helst. Mannen med måsen på huvudet är riktig rolig.

    Kör du med stativ, eller tar du såna här bilder på frihand?

  4. Josef Boberg said, on januari 25, 2009 at 21:22

    Mås å gott själv !💡

  5. Lena Johansson said, on januari 25, 2009 at 22:30

    Om det gäller mig så MÅS det utmärkt om jag får se så här vackra MÅSar posera på allehanda vis, det MÅSte du få veta här! 🙂

  6. photoimagine said, on januari 25, 2009 at 23:17

    Znogge – Behövs inte mycket för att må bättre!

    Jenny – Tack för det!

    Jörgen H – Tack. Använder aldrig stativ i dagsljus. Endast när jag tar skymnings/kvällsbilder.

    Josef B – Tack för omtänksamheten!

    Lena J – Tack, va bra! Då vet jag.

  7. madonnan said, on januari 26, 2009 at 8:29

    Vad roligt, Imagine. Såklart att du ska ha uppmärksamhet för dina fina bilder. Har inte väntat mig något annat🙂

    Trevlig vecka!

  8. photoimagine said, on januari 26, 2009 at 18:48

    Tack för den vänliga kommentaren Madonnan och hoppas du får en trevlig vecka själv!

  9. arctosphoto said, on januari 26, 2009 at 21:29

    Har aldrig sett måsar som ”vackra”. Kanske för att de är för vanliga …. Men när jag ser ”dina” måsar är jag beredd att ändra uppfattning!
    Anneli

  10. mojje said, on januari 26, 2009 at 21:56

    Måsar är verkligen vackra, det har du absolut bevisat här med dina ljuvliga bilder. Den översta bilden blir faktiskt min favorit, jag gillar kontakten med måsen där. -Fint!
    Morgan

  11. Helena/Bildbloggerian said, on januari 28, 2009 at 23:51

    Härlig serie måsbilder! Måsen på huvudet är snyggt fångad och bilden under med långa raden av måsar gillar jag lite extra mycket!

  12. Paz said, on januari 30, 2009 at 3:17

    I love these bird photos. Love them.

    Paz

  13. Muninet said, on februari 1, 2009 at 17:50

    Helt underbara bilder, måsen på killens huvud är bara för rolig😀 härlig ögonblicksbild! Man kanske skulle ”måsa” sig upp till Stockholm och knäppa några kort en helg🙂

  14. pruddelutt said, on februari 8, 2009 at 13:02

    Kul att du blev omnämnd av självaste utrikesministern! Det mås-te🙂 jag kolla!


Kommentera

