Photo Imagine

Inget dramatiskt

Posted in Bilder, Foto, Israel, Livet, Mellanöstern, Palestina, Solnedgång, Stockholm, Tankar by photoimagine on januari 17, 2009

drama

på Stockholms gator idag. Kungliga dramatiska teatern står där den står.

krook

I hörnet står Margaretha Krook där hon brukar stå. Kanske finns hon ändå inne på teatern stundtals…

benny

Fortsätter Birger Jarlsgatan mot Stureplan och där ser jag en annan känd profil, men det är ingen staty. Han är högst levande vad jag kan se – även om han verkar lite fundersam.

demon

demon2

demon3

I närheten av Stureplan ligger Humlegården där det idag var demonstrationer mot Israels krig i Gaza. Inte bara mot kriget utan mot hela Israel som stat som man inte vill ska existera. Död åt Israel! Bojkotta Israel! ropar demonstranterna – vuxna som barn.

Demonstrerar – det gör jag inte.

Fotograferar – det gör jag.

bat

bat2

Det var väl allt och solen är på väg ned.

Ungefär så.

Fortsatt trevlig helg – och vapenvila!

Kanske det var ett tecken ändå…

Se inlägg 14/1.

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on januari 18, 2009 at 1:27

    Men å, vad härligt! Foton från mina närkvarter och mycket finare än de jag brukar ta🙂 Vet du att Margareta har pyntat min blogg också? Visst passar hon så fint där i hörnet av Dramaten?!

    Fint att se dina Stockholmsfoton; din specialité tror jag?!

    Ha det bra, Imagine:)

  2. znogge said, on januari 18, 2009 at 14:09

    Vilka vackra bilder från en av världens vackraste huvudstäder!

  3. rormok said, on januari 18, 2009 at 17:37

    Som vanligt, fantastiska bilder.

    (Jag ”försvann” men kom tillbaka, nu som:
    http://vvsaren.wordpress.com/)

    Ha det bra.
    /Mats

  4. mojje said, on januari 18, 2009 at 18:06

    Bra inlägg med många fina bilder!
    Morgan

  5. Muninet said, on januari 19, 2009 at 22:48

    fin fina bilder från huvudstaden, speciellt förtjust i solnedgångsbilderna, kan iof bero på att jag är lite svag för solnedgångar🙂

  6. Nina said, on februari 3, 2009 at 22:48

    Åh, Margaretha. Hon lämnade skådespelarsverige alldeles för tidigt. Såg/hörde Marie-Louise Ekman prata om henne (och statyn) härom veckan i Nyhetsmorgon. Hon sa bl.a. att Margaretha-statyn, lite symboliskt, borde fått en cigarett med någonstans.


Kommentera

