Photo Imagine

Nödlandningen i Hudsonfloden

Posted in Bilder, Flygplan, Foto, Livet, Tankar by photoimagine on januari 16, 2009

_

skor

_

När jag för några år sedan flög från New York kom vi in i ett oväder som skapade panik hos några passagerare. Anledningen var att piloten inte varnade för detta innan och bad senare om ursäkt. Alla reagerar vi på vårt eget sätt inför olika situationer.

Själv tog jag på mig skorna eftersom det skulle kännas bättre att ha skor på fötterna om planet skulle störta. Nu gjorde vi inte det  –  jag tog av mig skorna igen, lutade mig tillbaka och satte på mig dem igen strax före landning på Arlanda.

Ibland behöver man ha (skor) på fötterna…

SvD

…och en duktig pilot.

_

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on januari 17, 2009 at 9:48

    Din kamerablick gör de här rätt slängfärdiga kängorna till ett konstverk! Jag gissar att det inte var de du hade på planet🙂
    Angående bevingat – har du hört om gulbrynad sparv på Järvafältet?
    Trevlig helg!

  2. madonnan said, on januari 17, 2009 at 12:54

    Bra att reagera fokuserat. Men inte var det väl de fina skorna du hade? Har svårt att tänka mig det😀

    Ha det fint!

  3. znogge said, on januari 17, 2009 at 13:53

    Ja, en duktig pilot är inte att förakta!

    Vilka otroligt vackra skor i all sin enkelhet!

  4. pruddelutt said, on januari 17, 2009 at 18:07

    Tänk så märkligt man kan reagera i krissituationer…..När snart 19 fick foten krossad under en buss för två år sedan var min första tanke ”hur gick det med skorna” – han var så stolt och nöjd med sina Dieseldojjor, inköpta till ett väldigt bra pris i just NY. Det var ju peanuts i sammanhanget egentligen….

  5. photoimagine said, on januari 17, 2009 at 20:10

    Nej, det var inte dessa kängor jag hade på planet. De är inte mina. Jag lovar.
    Ska sanningen fram så står dom i ett skyltfönster på Hornsgatan i Sthlm. Gick förbi där i går kväll och kunde ju inte låta bli…

    Undrar vem som promenerat i dom?

  6. Kersti said, on januari 17, 2009 at 21:24

    De ser väldigt välanvända ut. har nog promenerat åtskilliga meter. Skor och bra pilot, ja det är nog ett framgångsrecept.

  7. madonnan said, on januari 18, 2009 at 13:30

    Aha; då fick jag en bra förklaring till det.
    Undrar förresten hur det kommer sig att vi aldrig stött på
    varandra, med tanke på att vi rör oss i samma ”kretsar”? Eller så har vi gjort det, utan att veta om det?

    Ha en fin Söndag! 🙂

  8. Josef Boberg said, on januari 18, 2009 at 23:27

    Vapenvilorna i MellanÖstern har jag för länge sedan slutat upp med att räkna – för det är väldigt många under mitt mer än 67-årade liv sett.

    GrundProblemet😈 ger dom ju alltid faen i att göra någonting åt – så det kommer nog att fortsatt finnas behov för flera vapenvilor, tror jag…


Kommentera

