Photo Imagine

Vinterbilder

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Livet, Natur, Tankar, Vinter by photoimagine on januari 2, 2009

ava

slatmossen

fagelx

fagelxx

slatmossenxx1

slatmossenx1

De första på det nya året förresten…

Kall, grå och kanske inte så inbjudande är den första bilden och det var väl så jag tänkte när jag sökte med kameran där ute i ödemarken. En dag i svartvitt, grått och kyligt – känns det inspirerande…?

Av erfarenhet vet jag  att om man ser sig omkring  – så finns det både färg, små guldkorn och inbjudande motiv att stanna upp inför.

Förr eller senare…

Det karga till synes livlösa landskapet fick mig också att stanna upp – förde mig sedan vidare…

In på den andra dagen – in i det nya året 2009…

Välkommen !

(Fler vinterbilder finns att se från startsidan)

16 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on januari 2, 2009 at 23:47

    Snö kan vara så vacker.
    En fågel också.
    Den där lilla är lite knepig att sätta rätt namn på, men sannolikt en gråsiska.Har lite rött i sig också, på bröstet och huve´t men det passar sig inte att vända den sidan till just denna dag…
    Skönsångaren koltrasten är lättare att identifiera.
    Bedårande himlabakgrunder.
    Bra början på det nya året.
    TACK!

  2. photoimagine said, on januari 3, 2009 at 0:02

    Lena – Har fler bilder på fågeln och den är röd på huvudet men inte på bröstet, men efter att ha googlat så ser det ut att vara en gråsiska som du säger. Tack!

  3. Lena Johansson said, on januari 3, 2009 at 9:19

    Jag lärde mig om den helt nyligen, men det var förmodligen en snösiska jag såg vid Tullingesjön 1 jan. Så jag har gråsiskan kvar att försöka få se. I fågelboken är de rätt lika.
    TACK! 🙂

  4. Antonia said, on januari 3, 2009 at 10:11

    De bästa bilderna blir till på vinter. Ljuset är så speciellt då. Har också varit ute, tagit väldigt många bilder,förstår inte varför jag inte lägger ut dem.

  5. Catarina said, on januari 3, 2009 at 10:59

    Makalöst.
    Ljuset, livet, stillheten, väntan.

    Från och med idag följer jag din blogg.

  6. pruddelutt said, on januari 3, 2009 at 11:35

    Tänk att det finns så mycket färger i det som vid första anblicken bara är grått…
    God fortsättning på 2009!

  7. znogge said, on januari 3, 2009 at 12:19

    Vilka fantastiskt vackra vinterbilder du bjuder på!

  8. Sarahs Bildbloggeria said, on januari 3, 2009 at 17:44

    Tack för hälsningen hos mig! Inspirerande bilder du bjuder på här! Gott nytt år! Sarah

  9. DigiPix said, on januari 3, 2009 at 23:38

    Kan bara instämma i kommentarerna ovan. Fantastiskt vackra, välexponerade och skarpa bilder.

  10. Kersti said, on januari 4, 2009 at 14:09

    Även det svarta och vita har nyanser. Nyanser som du så skickligt funnit och låter oss andra ta del av.

  11. Gunilla said, on januari 4, 2009 at 18:27

    Tack för ditt besök! Vackra vinterbilder!

  12. Deercat said, on januari 5, 2009 at 1:48

    Åh så gott att se dina första bilder för året…Och inte verkar julmaten eller annat kunna förslappa ditt fotoseende…Jag instämmer helt i att det kan verka helt dött och trist…men det finns guldkorn överallt..

    Även jag fick ett stollaryck som vi säger här i Småland, och tog med kameran ut. När jag kom hem och la in bilderna i datorn hajade jag till inför solnedgången som jag var säker på blev fel-fel…Det blev den inte…Vintern är bara så bedårande vacker ibland..
    Jag ser det du ser, det vackra genom en lins…

  13. Anonym said, on januari 5, 2009 at 11:17

    Det är en gåva att se det vackra………vi är många som delar den! Kram Eva

  14. rormok said, on januari 5, 2009 at 19:37

    väldigt fina bilder, som vanligt.
    Åkte på Norr mälarstrand tidigare idag och tittade mot söder, väldigt vacker vy, som gjort för att fotograferas.
    Hela söder, vinterskrudad.

  15. Pia said, on januari 9, 2009 at 9:15

    Du kan verkligen få till vackra bilder !!!

  16. Muninet said, on januari 14, 2009 at 23:26

    God fortsättning i efterskott! Här tittar man in och vad får man se en massa underbara bilder! Du får gärna komma och titta in på min nya blogg, lagt Belfagor på is och skapat en ny på egen domän🙂 Ha det så bra / f.d Belfagor numera Muninet🙂


Kommentera

