Photo Imagine

Ågesta

Posted in Ågesta, Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Photography, Stockholm by photoimagine on oktober 11, 2008

ligger mellan Farsta och Huddinge.

Där var jag idag.

Fotograferade fåglar och en tjur som undrade vad jag gjorde där.

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on oktober 11, 2008 at 19:13

    Att dessa vanliga fåglar är så undersköna att titta på.
    Jag går just nu en fågelkurs och har lärt mig att fåglarna är släktingar med mindre dinosaurier som inte dog ut då de stora dinousarierna dog ut vid en stor meteoritkrasch för 60 miljoner år sedan.
    Och pilfinken är släkt med vävarfåglarna.
    Har världens bästa fågel-lärare, Lars Imby. (Tips!)
    Tack,tack,tack, tack….för de vykortsfina bilderna!

  2. photoimagine said, on oktober 11, 2008 at 19:33

    Va bra att ha en fågelexpert i närheten eftersom jag inte är så bra på fågelarter.
    Fotograferar fåglar som kommer i min väg. Stora som små.

    Tack för kommentaren.

  3. Lena Johansson said, on oktober 11, 2008 at 22:55

    Lars Imby kan man kalla expert. Vi var på exkursion i Hjälstaviken. På åtta timmar såg vi 55 arter varav 8 rovfåglar tack vare ”magistern”. Utan honom hade jag/vi inte förstått allt vad vi såg. Den rödhalsade gåsen var mest exklusiv, en stackare bland tusen andra gäss, han visste inte att han var annorlunda…och vilseflugen…
    Men att det här är pilfink (fläcken på kinden), talgoxe och björktrast kan jag som nybörjare våga säga.Jag gillar vanliga fåglar som man möter som du möter dem, de råkar komma där man är.
    Tack för svar!

  4. znogge said, on oktober 12, 2008 at 11:22

    Ja, vad gjorde du där🙂 Hur som helst blev det underbara bilder!

  5. Junitjej said, on oktober 12, 2008 at 13:55

    SÅ fina bilder du har tagit!!! Helt underbara!

  6. Kersti said, on oktober 12, 2008 at 16:21

    Ågesta, där promenerade jag förra hösten och fotograferade. Det blev en vattendroppe i en en och solen lyste även den dagen. Men fåglarna är för snabba för mig. Du är en riktig mästare på fåglar, båda att knäppa vackra bilder och veta vad de heter.

  7. Kersti said, on oktober 12, 2008 at 16:23

    Nu var jag för snabb. Ser när jag läser att du är bättre på att knäppa än att veta namnen. Men nu när du fått hjälp så vet du ju både och, man lär så länge man lever.

  8. Toti said, on oktober 18, 2008 at 23:04

    Gran bel colpo! Eccellente scatto!


Kommentera

