Photo Imagine

Nils Holgerssons underbara resa…

Posted in Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Photography by photoimagine on augusti 22, 2008

 

genom Sverige och på gåsaryggen har nog flera av er hört talas om. Wikipedia 

En gås på ryggen på en annan gås genom Sverige – det har i alla fall inte jag hört talas om. Men sett har jag gjort och som tur var hade jag kameran med, annars hade ni inte trott på mig om jag hade berättat det.

Här nedan är bildbeviset

Illusion

Eller

Grågåsens underbara resa genom Sverige fortsätter – med eller utan Holgersson – eller annan gås på ryggen.

Söderut

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on augusti 23, 2008 at 8:20

    Tack! Jag blir lyrisk!
    Är det ett kärlekspar där uppe?

  2. Neny said, on augusti 23, 2008 at 12:57

    Härliga bilder! Jag blir vemodig när jag ser gässen flyga söderut, då är ju sommaren över.

  3. znogge said, on augusti 23, 2008 at 14:05

    Vilka härliga bilder och lifta är tydligen inte fel;-)

  4. pruddelutt said, on augusti 23, 2008 at 14:20

    Ska man flyga långt är det ju klokt att spara lite på energin 🙂

  5. Paz said, on augusti 23, 2008 at 17:36

    Wonderful shots of these geese(?) From underneath, they look like big birds.

    Paz

  6. Madonnan said, on augusti 23, 2008 at 20:05

    Vackert och fantastiskt att du lyckades fånga dem på bild.

  7. Per Stromsjo said, on augusti 25, 2008 at 8:41

    Jag ansluter mig till Lenas teori!

  8. Kersti said, on augusti 26, 2008 at 22:24

    jag tror de bara turas om att jobba. Ibland kanske även en gås måste vila.

  9. Deercat said, on augusti 27, 2008 at 21:29

    Bravo!!! Sanslöst att du fångade ögonblicket i ”luften”
    😉

  10. Lena Johansson said, on augusti 27, 2008 at 21:44

    Lifta, spara på energi, turas om att jobba – att ”dubbelgässa” kan tydligen uppfattas som väldigt olika aktiviteter…i alla fall då det handlar om gäss 🙂

  11. Camilla said, on augusti 27, 2008 at 22:53

    Jag undrar fortfarande……

  12. photoimagine said, on augusti 27, 2008 at 22:55

    Först trodde jag att det var en synvilla, men jag är inte säker längre.
    Tack för kommentarerna!


Kommentera

